حمایت از کتابفروشی ها باعث رشد و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه می شود

تحفه گر گفت: با حمایت هر چه بیشتر از کتابفروشی ها به عنوان یکی از مهمترین ارکان صنعت نشر، علاوه بر تقویت جریان مهم توزیع کتاب در کشور، شاهد رشد و تعالی و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در کشور به خصوص در خراسان رضوی می شود.

«افشین تحفه گر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ پس از ۷روز به کار خود خاتمه داد و یکی از طرح های فصلی قابل توجه در هفت سال برگزاری این رویداد فرهنگی را در استان خراسان رقم زد، گفت::هجدهمین دوره از طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها که از ۹ تا ۱۵ مرداد ماه همزمان با سراسر کشور ،در استان خراسان رضوی اجرا شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود:با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه بود؛ بر همین اساس نیز سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح های پیشین ۲۰۰ هزار تومان بود، در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مبلغ ۳۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

 

وی ادامه داد:در این طرح ۱۲۴ کتابفروشی از سراسر استان شرکت کردند که برابر با ۱۲ درصد از کتابفروشی های شرکت کننده در سراسر کشور می باشد، از این تعداد ۹۵ کتابفروشی مربوط به مرکز و ۲۹ کتابفروشی مربوط به شهرستان های استان بود.

 

تحفه گر با اشاره به اینکه اعتبار استان ۶ میلیارد و ۷۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود که ریال بود که از این مبلغ ۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون و ۲۹۲ هزار ئ ۷۵۱ ریال آن مصرف شد، ادامه داد:کل فروش کتاب در طرح تابستانه سال جاری ۳۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال است و بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب در طی این طرح به فروش رفت.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهارکرد:مقایسه طرح تابستانه ۱۴۰۰ با طرح های پیش از آن بیانگر افزایش استقبال بی نظیر مردم فر هنگ مدار وعلاقمند به کتاب خراسان رضوی از طرح های فصلی فروش کتاب است.

 

وی گفت:سهم فروش خراسان رضوی ۱۱ درصد کل فروش کشور است و با توجه به سهم ۱۲ درصدی تعداد کتب فروخته شده، بعد از تهران پر فروش ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته شده می باشد.

 

تحفه گر ابراز امیدواری کرد با حمایت هر چه بیشتر از کتابفروشی ها به عنوان یکی از مهمترین ارکان صنعت نشر، علاوه بر تقویت جریان مهم توزیع کتاب در کشور، شاهد رشد و تعالی و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در کشور عزیزان ایران و به خصوص خراسان رضوی باشیم.

کد خبر 1082694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha