راه اندازی ۵۰ گروه مطالبه گر در گیلان/ از خبرنگاران حمایت می شود

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه ۵۰ گروه مطالبه گر احیای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان راه اندازی شده است گفت: از خبرنگاران که بزرگترین آمران به معروف در جامعه هستند حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سجاد سرافراز» امروز(شنبه، ۱۶مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران جمعیت فرهیخته ای هستند که در رساندن واقعیت به جامعه و مسئولیتی که دارند، به خطرها می‌زنند تا مطالب دقیق را در تاریخ به خوبی به ثبت برساند.

 



دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه فعالیت خبرنگاری نشات گرفته از قیام عاشوراست گفت: مطمنا روایات حادثه کربلا همان خبرنگاران عصر عاشورا بودند که تاریخ عاشورا را اینگونه ثبت کردند و به دست آیندگان رساندند.

 


وی افزود: اصحاب رسانه همان اصحاب عاشورا هستند و وقایع را به خوبی ثبت می کنند تا به دست آیندگان برسد.

 



حجت الاسلام سرافراز به رویکرد و امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اذعان کرد: تا کنون پنج دفتر احیای امر به معروف در شهرستان‌های گیلان راه اندازی شده و در دهه امر به معروف و نهی از منکر چند دفتر دیگر نیز در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.‌

 



دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان ادامه داد: با تشکیل این دفاتر منکرات و ترک فعل‌ها شناسایی و عملیاتی‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد.‌

 



وی به برنامه‌های دهه احیای امر به معروف و نهی از معروف پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی، دیدار با خانواده شهدا و نماینده ولی فقیه گیلان، راه اندازی کارگاه های تخصصی حوزه مستندسازی و فیلم برداری و برگزاری همایش با حضور دبیران شوراهای دستگاه‌های اجرایی و امامان جماعت از جمله برنامه‌های این دهه شمرده می‌شود.

 



سرافراز " قیام حسینی، مردم مطالبه گر و مسئولان پاسخگو " را شعار این دهه اعلام کرد وگفت: نظارت همگانی و تعالی اجتماعی، سلامت سازمانی و گره گشایی، رسانه و معروف گستری و منکر زدایی، خانواده و پرورش تفکر نقاد، احیاگران فریصه و ارکان حیات جامعه، نقدپذیری، تعالی و توسعه اخلاق، مسجد، محور توسعه هدایت محله، جوان و پرسش گری و مطالبه گری، بصیرت و ولایت پذیری، امر به معروف و نهی از منکر جوهره نهضت حسینی از عناوین روزهای دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 


وی ادامه داد: فعالیت های محیطی امر به معروف و نهی از منکر با زبان هنر از دیگر برنامه‌های این ستاد قرار دارد.‌
 

 

سرافراز با اشاره به اینکه آموزش امر به معروف و نهی از منکر به صورت مجازی در سراسر کشور در حال برگزاری است گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال ۷۲ تشکیل شد. امر به معروف و نهی از منکر مردم به مردم، امر به معروف و نهی از منکر مردم به حاکمیت و حاکمیت به مردم سه موضوع مهم در ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد.‌

 


وی افزود: تا کنون ۵۰ گروه مطالبه گر در گیلان تشکیل و راه اندازی شده است.

 


دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دو موضوع امر به معروف و نهی از منکر مردم بر مردم و مردم بر حاکمیت فعال است.‌

 


وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که مردم در امور و حقوق‌شان بی تفاوت نباشند تصریح کرد: به نوعی امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری است و کارهای حمایتی نیز در این ستاد صورت می گیرد.

 


سرافراز  با اشاره به اینکه از همه مطالبه گران ستاد حمایت می کند خاطر نشان کرد: حمایت از خبرنگاران از دیگر فعالیت‌های ستاد است چرا که خبرنگاران در دل حادثه هستند و مشکلات جامعه را از نزدیک می بینند.

 


وی اظهار داشت: خبرنگاران بزرگترین آمران به معروف در جامعه هستند و از تمام خبرنگاران در حوزه مطالبه گری حمایت می شود.

 


سرافراز در ادامه به تاسیس شعب امر به معروف در دادسراها و دادگاه ها اشاره و افزود: در این راستا یک کارگروه تخصصی راه اندازی شده است.

 


دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان تصریح کرد: اگر خود مردم در صحنه باشند فسادها ریشه کن خواهد شد.‌

 


وی به معضل سد شفارود اشاره و خاطرنشان ساخت: سد شفارود چندین سال است که کار احداثش آغاز شده، اما تا کنون نتیجه نداشته و در آینده نزدیک با مطالبه‌گری خبرهای خوشی از این حوزه منتشر خواهد شد.

کد خبر 1082695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha