همایش ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه بسیج در شهر لاهرود برگزار شد

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: همایش ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه بسیج با محوریت استقبال از ماه محرم در این شهر برگزار شد.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همایش ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه و فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج با محوریت استقبال از ماه محرم در سالن ورزشی حوزه مقاومت بسیج شهدای شهر لاهرود برگزار شد.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا مطابق برنامه ریزی بعمل آمده و تمهیدات پیش بینی شده این همایش در فضای وسیع و با رعایت تمامی دستور العمل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و ماسک انجام گرفت.

 

وی ادامه داد: این همایش با مشارکت و همکاری دفتر امام جمعه، ستاد برگزاری نماز جمعه، حوزه مقاومت بسیج شهدا، هیئت امنا و کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار شد.

 

اسبری واقعه عاشورا را مظهر شهادت طلبی و ایثار و مقاومت دانست و اذعان داشت: این همایش به پاس فرا رسیدن ایام غمبار شهادت سالار عشق، حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش و به منظور آشنایی بیشتر با معارف بلند عاشورا و قیام و نهضت حسینی انجام پذیرفت.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: ایجاد هماهنگی و تعامل موثر بین ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در راستای تقویت مسجد و بسیج به منظور توسعه دامنه تاثیرگذاری این نهادهای مقدس در جامعه جهت پاسداری از اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی و همچنین اشاعه و گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه و انتقال فرهنگ عاشورا به نوجوانان و جوانان و نسل های آینده از اهداف برگزاری این همایش بود.

 

وی بیان کرد: در این همایش به تداوم رزمایش کمک مومنانه در ایام محرم الحرام با همیاری و هم افزایی ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج و همچنین رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در برگزاری مراسمات عزاداری توسط متولیان امور مساجد و بقاع متبرکه و هیئت های مذهبی و اینکه هر مسجد و پایگاه بسیج، یاری رسان مدافعان سلامت هست، تاکید شد.

 

اسبری یادآور شد: امام جمعه لاهرود، جانشین فرمانده سپاه و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشگین شهر نیز در این مراسم حضور داشتند و سخنرانی و مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان از دیگر بخش های این مراسم بود.

کد خبر 1082716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha