کار خبرنگار تبلیغ اسلام از طریق نشر خوبی ها است/ با ۱۸۵۰ فرهیخته برای برگزاری استاندارد محرم حسینی تعامل داریم

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه کار خبرنگاران مصداق مجاهدت است، گفت: خبرنگاری با فضایلی همچون شجاعت و صداقت ارتباطی عمیق دارد. خبرنگاران در وسط میدان جنگ رسانه ای قرار دارند و در این جنگ دشمن علیه ما شمشیر می زنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزار شبستان، نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگاران در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار امروز شنبه (16 مرداد) در محل یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.

 

 

 

بنا بر این گزارش، در این نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین« محمدقمی» با بیان اینک کار خبرنگاران مصداق مجاهدت است، اظهار کرد: برای تقدیر از خبرنگاران دلایل متعددی وجود دارد. یکی از آنها نسبت به شما با روایت حق است که این کار تقدسی بالا دارد. علاوه بر کار شما با آگاهی در تماس است که در ادبیات دینی ما اینکه مردم را نسبت به اوضاع و احوال آگاه سازیم، ارزش و جایگاهی والا دارد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه خبرنگاری با فضایلی همچون شجاعت، صداقت و .... پیوندی عمیق دارد، تصریح کرد: اگرچه در گذشته گونه های امروزی رسانه وجود نداشته اما انسان هایی بزرگ رسالتی همچون شما داشته اند. خبرنگار پیشران اذهان عمومی و موثر بوده است.

 

وی درباره دلیل مضاعف ارزش کار خبرنگاری بیان کرد: ما در وسط جنگ رسانه ای قرار داریم. به فرموده مقام معظم رهبری ما در این جنگ نیازمند تبلیغ ایم. هجمه سنگینی بر مردم وارد می شود و کار خبرنگاران در این شرایط ارزشی مضاعف دارد که در وسط جنگ با دشمن شمشیر می زند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه اهمیت افزون کار خبرنگار نمایندگی مردم و مطالبه گری از جانب آنهاست، تاکید کرد: شما در کار تبلیغات اسلامی قرار دارید. به فرموده امام خمینی (ره) تبلیغ اسلام یعنی نشر خوبی ها و ترسیم زشتی ها یعنی همان کاری که شما خبرنگاران می کنید.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مردم ما با غرور و فرهیختگی مراسم های مذهبی را برگزار می کنند، اظهار کرد: هیئت کوچک و بزرگ ندارد، مردم مطالبه گر هستند و باید قدردان آنها با هنرهای رسانه ای باشیم. سال گذشته در شرایط کرونایی ایام محرم تنها درصد پایینی از هیئت ها این فرهیختگی را رعایت نکردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما نسل به نسل حسینی هستیم و این هویت و شناسنامه ماست، گفت: زمانی بود که محرم با نوروز مقارن می شد اما مردم ما با فرهیختگی این همزمانی را مدیریت کردند. خوشبختانه در سال گذشته نیز هیچ کدام از داده های آماری و فنی ما به شیوع کرونا در هیئت ها اذعان نداشت.

 

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه اصلی ترین رویکرد ما در محرم حسینی تعظیم شعائر است، خاطرنشان کرد: یک وجه مهم در این ماه مشکی بودن افراد و معابر همراه با فضاسازی میدانی، صوتی و تصویری است تا چهره شهر در دهه محرم حسینی شود. از 1850 فرهیخته برای برگزاری صحیح مراسم محرم حسینی در شرایط کرونایی بهره گرفته ایم. شما خبرنگاران نیز فارغ از همه رویکردها برای نسل خوبی ها در این ایام همراه ما باشید.

 

این گزارش می افزاید، در ابتدای این نشست صمیمی با حضور رضا صیادی مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کارگاهی به منظور ارایه نظرات کارشناسان در موضوع الزامات رسانه ای در ایام محرم حسینی برگزار شد.

 

بنا بر این گزارش، سازماندهی هیئت ها، هماهنگ کردن هیئت ها با سازمان تبلیغات اسلامی، استفاده از ادبیات متناسب و قابل ارتباط با مخاطبان، توجه به عملکرد هیئت ها در دهه های دوم و سوم محرم، ایجاد خلاقیت های هیئتی به تناسب شرایط کرونایی همچون چهارپایه خوانی و جلب ایده های خلاق از جمله مباحث مطرح در این کارگاه صمیمی بود.

 

همچنین، توجه به ایجاد دوگانه سلامت و هیئت توسط رسانه های معاند، استانداردهای پیشینی به جای نظارت پسینی، تقویت ارتباط خبری بدنه سازمان با رسانه ها، حمایت از هیئت های کوچک قومیتی، توجه به دیگر  دغدغه های هیئت ها در کنار کرونا و ... از دیگر مباحثی است که با حضور اصحاب رسانه های جمعی در این کارگاه به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

 

کد خبر 1082728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha