سرعت واکسیناسیون در خوزستان باید ۲ برابر شود

علوی گفت: سرعت واکسیناسیون در همه دنیا در خصوص وضعیت کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین در استان خوزستان نیز نسبت به جمعیتی که وجود دارد لازم است که روزانه ۴۸ هزار نفر واکسینه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی » امروز (شنبه 16 مرداد) در هفتادوسومین جلسه ستاد کرونا خوزستان اظهار کرد: موارد ابتلا نسبت به هفته گذشته 170 درصد، میزان بستری 120 درصد و میزان بیماران حاد کرونا بیش از 2 درصد افزایش داشته است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوزستان افزود: سرعت واکسیناسیون در همه دنیا در خصوص وضعیت کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین در استان خوزستان نیز نسبت به جمعیتی وجود دارد لازم است که روزانه 48 هزار نفر واکسیناسینه شوند؛ در حال حاضر براساس آمار روزانه بین 25 تا 30 هزار نفر واکسیناسیون می شود که باید این امار 2 برابر شود.

 

وی با بیان اینکه موارد ابتلا از طریق خانواده ها 9 درصد افزایش داشته اضافه کرد: بر اساس پایش های میدانی انجام شده مشخص شد بیشترین افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شدند افرادی بودند که در 10 روز اخیر از مشهد بازگشته اند بنابراین مسافرت ها در این شرایط در شیوع کرونا بیشترین تاثیر را داشته است.

 

علوی با اشاره به اینکه رهگیری بیماران تاکنون 73 درصد بوده است که باید تبدیل به 100 درصد شود تصریح کرد: نکته ای که باید به صورت ویژه به آن توجه شود عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بانک ها است که متاسفانه به خوبی رعایت نمی شوند که در این راستا با چند بانک به جدی برخورد شده است.

 

کد خبر 1082779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha