دستورالعمل های برگزاری مراسم محرم اعلام شد

حجت الاسلام فردآقایی گفت: مراسم عزاداری در استان خوزستان باید با رعایت کامل شرایط ابلاغی همچون فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و ضدعفونی محل برگزاری قبل، حین و بعد از مراسم، برگزار شود.

«حجت الاسلام احسان فرد آقایی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: مراسم عزاداری در استان خوزستان باید با رعایت کامل شرایط ابلاغی همچون فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و ضدعفونی محل برگزاری قبل، حین و بعد از مراسم، برگزار شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در دستورالعمل ابلاغی، مکان‌هایی که ارتفاع سقف آنها بالاتر از ۶ متر باشد جزء مکان‌های باز محسوب شده به شرط اینکه ورودی و خروجی‌های متعدد و سیستم تهویه هوای مناسبی داشته باشد، در دستورالعمل آمده است که مراسم عزاداری در فضای باز برگزار شوند.

 

وی با بیان اینکه برگزارکنندگان مراسم باید این نکته را در نظر داشته باشند که در فضای بسته باز یک سوم و در فضای بسته یک چهارم ظرفیت برای مراسم حضور داشته باشند اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل، برپایی دسته عزا با فاصله مناسب بین افراد و به صورت حرکت محلی و محدود بلامانع است.

 

حجت الاسلام فردآقایی به موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: تبلیغات و اطلاع‌رسانی هیئت‌ها پارسال به دلیل دعوت عمومی و جلوگیری از گسترش ویروس ممنوع بود، اما امسال تبلیغات بلامانع استف همچنین توزیع نذورات همانند سال گذشته بلامانع بوده، اما  شرط بر این است که به صورت غیرمتمرکز توزیع شده و از پهن کردن سُفره و ایجاد صف برای توزیع جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه صلواتی و موکب بلامانع است عنوان کرد: عزاداران حسینی حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با مسئولان برگزاری همکاری لازم را داشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه کم کاری در رعایت نکات بهداشتی، آن را به دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی و یا مراکز بهداشت اطلاع دهند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان به روضه‌های خانگی اشاره کرد و یاد آور شد: به دلیل نبود تهویه مناسب و ارتفاع کم سقف منازل توصیه می‌شود که این مجالس به روضه‌های خانوادگی تبدیل شوند تا فقط افراد یک خانواده از این مجلس استفاده کند.

 

کد خبر 1082849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha