پیام رئیس سازمان اوقاف به مناسبت روز خبرنگار/ رسانه‌ها تلاش کسانی را که می‌خواهند وقف را در مقابل مردم قرار دهند، باطل کنند

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی روز خبرنگار را به همه فعالان حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی تبریک گفت.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی روز خبرنگار را به همه فعالان حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی تبریک گفت.


 در این پیام آمده است:


بسم الله الرحمن الرحیم

 

بزنگاه‌های زیادی وجود دارد که رسانه می‌تواند به کمک نهاد وقف بیاید.اگر به ماهیت وقف دقت کنیم درخواهیم یافت که وقف یک بیت‌المال خاص است. درواقع رابطه واقف با مالش قطع می‌شود و شرع مقدس می‌گوید؛ آنچه نیت کرده، باید محقق شود. وقتی رابطه مالک با موقوفه قطع می‌شود، تنها متولی وقف باقی می‌ماند یا در وقف‌هایی که متولی ندارند سازمان اوقاف از طرف ولی‌فقیه ، مسئولیت این کار را به عهده می‌گیرد تا اولاً حفظ وقف کند، ثانیاً در موقوفات منفعتی منافع را افزایش بدهد و ثالثاً به نیت واقف عمل کند. این سه گزاره کارکرد اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

این ذهنیت را که وقف مربوط به اشخاص است، باید از ذهن برخی افراد دور کرد. اوقاف عمدتاً نیت عام‌المنفعه دارد و رسانه می‌تواند تلاش همه‌کسانی را که با سوء نیت می‌خواهند وقف را در مقابل مردم و برخلاف منافع آن‌ها نشان دهند، باطل کند. سازمان اوقاف و امور خیریه به‌منظور شفاف‌سازی فعالیت‌هایش همواره آماده همکاری با رسانه‌ها خواهد بود و معتقدم رابطه نهاد وقف و رسانه می‌تواند عمیق‌تر از این باشد.

 

این‌جانب فرارسیدن روز خبرنگار را به همه فعالان حوزه رسانه و متصدیان عرصه مهم اطلاع‌رسانی تبریک می‌گویم و از همه این عزیزان تقاضا می‌کنم درزمینه کارکردهای جدید وقف خصوصاً عرصه حمایت اوقاف از دانش‌بنیان‌ها و وقف پول که به تائید مقام معظم رهبری رسیده و می‌تواند منشا تحول برانگیزی برای وقف

کد خبر 1082863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha