حضور ۴۸ مبلغ بومی و غیربومی طی دهه اول محرم در زیرکوه

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه ۴۸ مبلغ بومی و غیربومی طی دهه اول محرم در زیرکوه حضور خواهند داشت، گفت: طی ماه محرم برپایی روضه های خیابانی، راه اندازی تکیه های مردمی در محلات و اجرای پویش هر مغازه یک موکب در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام «احمد اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) تعطیل پذیر نیست ولی تغییر پذیر است.

 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه با بیان اينکه برای مبلغین، مداحان و مسئولین هیئات مذهبی کارگاه های توجیهی برگزار شده است، افزود: مراسمات دهه اول محرم باید با رعایت کامل شرایط ابلاغی همچون فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و ضدعفونی محل برگزاری قبل، حین و بعد از مراسم، برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید در فضای باز برگزار شود، ادامه داد: در دستورالعمل ابلاغی، مکان‌هایی که ارتفاع سقف آن‌ها بالاتر از 6 متر است جزء مکان‌های باز محسوب شده به شرط اینکه ورودی و خروجی‌های متعدد و سیستم تهویه هوای مناسبی داشته باشند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: برگزارکنندگان مراسم باید در مکان‌های باز، یک سوم ظرفیت و در مکان‌های مسقف، یک چهارم ظرفیت را پذیرش کنند و فاصله‌گذاری از هر طرف دو متر را رعایت کنند.

 

مسئول اداره تبلیغات اسلامی زیرکوه در خصوص اعزام مبلغین گفت: 48 مبلغ در این شهرستان طی دهه اول ماه محرم فعالیت خواهند کرد که از این تعداد 43 نفر بومی و پنج نفر غیربومی هستند.

 

وی به برنامه های محرم 1443 اشاره کرد و افزود: اقامه دسته عزای خیابانی در هر مسجد، سیاهپوشی محله حسینی، برپایی روضه های خیابانی، راه اندازی تکیه های مردمی در محلات و پویش هر مغازه یک موکب از جمله برنامه هایی است که طی ماه محرم در زیرکوه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی در پایان در خصوص اهمیت عزاداری سیدالشهدا(ع) گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و درخشش جوانان مسلمان این مرز و بوم در عرصه نبرد و شهادت، یکی از برجسته ترین پیامدهای نهضت خون رنگ عاشورا است و حضرت امام خمینی (ره) با آگاهی از نقش سرنوشت ساز فرهنگ عاشورا در بافت اجتماعی مردم ایران، شور حسینی را در دل ها به تلاطم درآورد.

 

 

 

کد خبر 1082897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha