نگاهی به زندگی نامه شهید صارمی/ شهید « محمود صارمی»، صدای مظلومیت مردم بود

شهید «محمود صارمی» خبرنگار شجاع و وظیفه شناس لرستانی بود که در هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷ در کشور افغانستان توسط گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد،  شهيد «محمود صارمی» در سال ۱۳۷۵ به‌ عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشريف افعانستان انتخاب شد و ۱۷ مرداد ۷۷ به دست گروه طالبان در نهايت مظلوميت به شهادت رسيد.

«محمود صارمی» در سال ۱۳۴۷ در يكی از روستاهای شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد و از آن جايی كه خانواده او به كار كشاورزی مشغول بودند و پدر خانواده گاه و بيگاه برای يافتن كار راهی كشور كويت می‌شد پس لازم بود كودكان از همان سال‌های نخستين زندگی، دوشادوش خانواده مشغول به كار شوند، و محمود هم از اين قاعده مستثنی نبود.
وی دوره ابتدايی را در همان روستا به پايان رساند و برای ادامه تحصيل روانه شهرستان بروجرد شد و در منزل خواهرش سكونت كرد و پس از شركت در كنكور سراسری و پذيرفته شدن در رشته جغرافيا به تهران مهاجرت كرد.


خانواده شهيد محمود صارمی هم به شهر مهاجرت كردند و بعد از گذراندن چند ترم از طريق بسيج دانشجويی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد حق عليه باطل شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند. وی مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصيل پرداخت.


شهيد صارمی در سال ۱۳۷۵ طی حكمی از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به مسئوليت دفتر مزارشريف افغانستان منصوب شد و در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای كنسولگری ايران در مزارشريف افغانستان، توسط نيروهای افراطی و متحجر گروهك طالبان به درجه رفيع شهادت نايل آمد.


اين شهيد بزرگوار در طی بيش از دو سال حضورش در افغانستان بارها فرياد مظلوميت مردم ستمديده و رنج كشيده آن ديار مصيبت زده را به گوش جهانيان رساند.
شهيد صارمی خبر حمله طالبان و سقوط مزارشريف را با خون خود به سراسر جهان مخابره كرد و در نهايت پرواز روحش، خود به تنهايی خبر شد.

 

شهید «محمود صارمی» خبرنگار شجاع و وظیفه شناس لرستانی بود که در هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷ در کشور افغانستان توسط گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید.

 

آخرین پیام مخابره شده از شهید محمود صارمی:

 

 «مزار شریف سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروهطالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری .مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای»

فرازی از وصیتنامه شهید صارمی:

 

بسمه تعالی ای برادران و خواهران جهادگر خطاهای من گنه کار روسیاه را که باعث رنجش شما شده ببخشید تا خدای بزرگ از من راضی شود. ای خدا مرا که در اثر غرور و خودپرستی گناه می‌کنم ببخش زیرا این بدن ضعیف من توانایی تحمل آتش جهنم را ندارد و خدایا مرا جزء توبه کاران واقعی قرار بده.

 

کد خبر 1082912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha