سیاه پوش شدن آستان مطهرعلوی به مناسبت ماه محرم/ پرچم های سیاه در میدان های نجف اشرف برافراشته می شود

مسئولان آستان مطهر علوی به مناسبت فرارسیدن ماه حزن و اندوه، ماه محرم الحرام به نصب پارچه نوشته ها و پرچم های سیاه در صحن و رواق های این آستان اقدام کردند و برای برافراشتن پرچم های مزین به نام سید الشهداء در میدان های نجف اشرف آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام، کارکنان فنی  شعبه گلدوزی متعلق به بخش کتیبه ها و احیای میراث در آستان مطهرعلوی به نصب پارچه نوشته ها و پرچم های سیاه در داخل و خارج از این آستان اقدام کردند.

 

«عمار الحسنی» مسئول شعبه گلدوزی در بخش کتیبه ها و احیای میراث گفت: مسئولان این شعبه از دو ماه پیش برای تهیه پارچه نوشته های ویژه ماه محرم الحرام کار خود آغاز کردد. به طوری که 70 پارچه نوشته به مساحت 1800 متر مربع را آماده کردند. این پارچه نوشته ها مزین به نام اباعبدالله الحسین است.

 

وی افزود: پرده های ورودی های داخلی حرم مطهر تعویض شد، همچنین کتیبه های ورودی ها با پارچه نوشته هایی که عبارت السلام علیک یا امیرالمومنین روی آنها گلدوزی شده ، مزین شده است.

 

الحسنی ادامه داد: دوخت پرچم «السلام علیک یا سید الشهداء» به پایان رسیده است تا در حیاط بیرونی آستان مطهر برافراشته شود. یک پرچم بزرگ نیز در میدان شهر قدیمی برافراشته می شود. این پرچم مزین مزین به عبارت «یا سید الشهداء» است. علاوه براین ، پرچم بزرگی نیز در میدان انقلاب عشرین در ورودی شهر نجف اشرف برافراشته خواهد شد.

 

کد خبر 1082918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha