مسئولیت‌پذیری و تعهد رسالت مدافعان قلم

امانت و دلسوزی، مسئولیت‌پذیری و تعهد رسالت خبرنگارانی است که هدفشان سلامت فکری و فرهنگی هر جامعه‌ای بوده و در واقع مدافعان اصلی قلم به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، می‌گردد و می‌بیند و می‌نویسد و ... گاهی شادی را پیام می‌دهد و گاهی تلخی را بیان می‌دارد.

 

 

سخت نیست اما آسان هم نیست که بتوانی ابزار کارت را قلم بدانی و صلاحت را قلم بخوانی و زبانت را قلم بسازی و مشاهدات را با قلم بیان کنی.

 

 

اینکه می‌خوانید از قلم، بیان حرفها و سخن‌ها و دردل‌ دلها نیست، قلمی از جنس نویسنده و کتابت نیست، قلم؛ قلمِ پیام است، بازگو کننده‌ی رویداد است، جهت‌بخش افکار است و ترانه‌سرای اخبار.

 

 

زمانی که بر کاغذ بنشیند از جوهره‌ی جان آدمی نقش بگیرد چراکه آگاهی‌بخش جامعه است و باید دقیق و سریع و صحیح نقش بنگارد.

 

 

شاید بگوئید عمر کوتاهی است اما سخت و دردآور گذشت از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون. اما با قلم و ایفای نقش خبرنگاران، جامعه آگاهی یافتند که برای مقابله چه باید کرد.

 

 

اتفاق کمی نیست قدم به قدم میان بیماران کرونایی چرخیدن و سوژه و خبر جمع کردن برای اطلاع عمومی.

 

 

می‌توان گفت پا به پای مدافعان سلامت رفتند اما نوشتند و گفتند و خبر دادند و اطلاع‌رسانی کردند تا خود نیز مدافع قلم شوند، قلمی که خداوند به آن سوگند یاد کرده و ارزش آن را به بیکرانه‌های آسمان سپرده است.

 

 

عده‌ای از خبرنگاران در این دوران شیوع کرونا خود گرفتار کووید۱۹ شدند، عده‌ای حال بیمارگونه‌ی خود را به مدافعان سلامت بیمارستان‌ها سپردند و عده‌ای نیز با تعطیلی و متضرر شدن رسانه‌هایشان دچار عوارض این ویروس شدند، اما از نوشتن و پیام رساندن دست نکشیدند.

 

 

باید فقط خبرنگار باشی که بتوانی درک کنی در شرایط بحرانی دوسال چه سختی‌ها کشیدند اما لحظه‌ای از آگاهی‌بخشی که رسالت ذاتی‌شان بود دست نکشیدند.

 

 

براستی خبرنگاران را باید امروز مدافعان قلم نامید که علیرغم تمام سختی‌ها، مشکلات و کمبودها اما در هیچ شرایطی از کار خود دست نکشیدند و با عشق و علاقه به  حرفه خود پرداختند و در نهایت مسئولیت‌پذیری و تعهد هدفشان سلامت فکری و فرهنگی جامعه است.

 

 

امروز را نه روز خبرنگار بلکه باید روز مدافعان قلم یاد کرد و بر تمامی وارثانش تبریک گفت.

 

 

۱۷ مرداد مبارک

کد خبر 1082967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha