پیام تبریک ادارات و دستگاه های اجرایی گیلان به مناسبت روز خبرنگار

ادارات و دستگاه های اجرایی گیلان با صدور پیام های جداگانه با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در جامعه امروز، روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید صارمی که به روز خبرنگار نامگذاری شده است، ادارات و دستگاه های اجرایی استان گیلان با صدور پیام های تبریک این روز را به خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه استان تبریک گفته و آرزوی موفقیت کردند.

 

* خبرنگاران چراغی برای هدایت کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

«فیروز فاضلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز با بیان اینکه هفدهم مرداد پیوند خورده است با «روز خبرنگار» که مصادف است با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان؛ این روز را به همه خبرنگاران و فعالان زبده عرصه رسانه و خبر استان تبریک گفت.

وی با بیان اینکه معتقدم خبرنگاران ما عملاً می‌توانند گلشنی از گلهای متفاوت بسازند و طبیعی است که خار این بوستان را هم نشان دهند؛ و چراغی هستند برای هدایت کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی که به آنها کمک می‌کنند راه را پیدا کرده و بهتر به جامعه خدمت کنند تاکید کرده است: اما باید پذیرفت همان‌گونه که اگر یک تابلو فقط سفید باشد ارزشی ندارد، تابلوی فقط سیاه نیز بی‌ارزش است؛ و هنگامی که سیاه و سفید ترکیب شوند تابلو نقش پیدا می‌کند و ترکیب رنگهای مختلف در آن باعث زیبایی و جلوه هنری آن می‌شود. ما از خبرنگاران این انتظار را نداریم که فقط سفیدِ سفید یا سیاهِ سیاه ببینند؛ بلکه می‌خواهیم این قشر فرهیخته، رنگارنگ ببینند چرا که رنگین کمان با رنگارنگی خود، زیباترین جلوه طبیعت است.

در ادامه بیانیه آمده است: استان گیلان با سابقه زبانزدش در عرصه رسانه، هم‌اکنون دارای 187 رسانه مکتوب، 227 پایگاه خبری، 30 رسانه الکترونیک غیر برخط، 15 دفتر خبرگزاری و 55 دفتر سرپرستی نشریات سراسری است که فعالان این عرصه به‌عنوان بخش بزرگی از جامعه خبرنگاری، الحق و الانصاف در اطلاع رسانی مناسب در ایام کرونا بسیار به ما کمک کردند؛ ما بعد از قم، دومین استان درگیر کرونا بودیم و اگر نبود جامعه خبرنگاری ما، در هجوم اخبار متضاد گم می‌شدیم.

الحمدلله نوبت نخست تزریق واکسن کرونا به این قشر پرتلاش، از هفته گذشته با پیگیری همکاران ما و دوستان خانه مطبوعات و رسانه استان انجام شد و ان‌شاءالله با تزریق نوبت دوم و ریشه‌کنی این ویروس منحوس در آینده‌ای نزدیک، شاهد دیدار حضوری با این عزیزان باشیم.»

 
**ثمره تلاش خبرنگار برای جامعه دانایی و آگاهی است

سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در پیام تبریک خود آورده است: حق محوری، حق طلبی و حق گویی، از مهم ترین ویژگی های یک خبرنگار موفق و خداترس است. پس چه نیکوست که صاحبان بنگاه های خبری و نیز خود خبرنگاران، همواره به دنبال واقعیت باشند و از جنجال آفرینی و بد کردن مردم با هم بپرهیزند.

خبرنگار آن هنگام که برای اعتلای فرهنگ، هنر، معارف دینی و آگاهی بخشی آحاد جامعه قدم بر می دارد پای در عرصه ای مقدس و بی انتها می گذارد که ثمره تلاش او برای جامعه دانایی و آگاهی است. شهدای خبرنگار چون صارمی و آوینی تنها نمونه‌ای از خبرنگاران متعهدی هستند که برای تحقق اهداف متعالی خود، از جان گذشتند که باید ویژگی آنان برای جوانان بازگو شود.

خبرنگاران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علی الخصوص هشت سال دفاع مقدس، با نشر و پردازش صحیح، دقیق و سریع، هم‎دوش با سایر نهادهای نظام در حفظ و نگهداری دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در سایه سار رهبری مدبرانه امام راحل (ره)‌ و امام خامنه‎‌ای(مدظله‌العالی) مجاهدانه ایفای نقش کرده و ثابت قدم مانده‎‌اند و خون سرخ شهیدانی همچون شهید صارمی، شهید فرهاد رهبر و همچنین شهیدان جبهه رسانه‌ای استان گیلان، مهر تاییدی بر مجاهدت‎های آنان در این مسیر نورانی است.

با توجه به هجمه‌های سنگین دشمن در زمینه‌های مختلف خصوصا در این برهه از زمان که تحریم را در جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی را در جنگ فرهنگی علیه ما تحمیل کرده اند مسئولیت خبرنگاران انقلابی در پاسداشت از ارزشهای نظام اسلامی بیش از پیش احساس می شود و نیاز است که در موضوعات مختلفی مانند اقتصاد مقاومتی و معرفی ارزش‌های اسلامی و دفاع از عزت و اقتدار نظام اسلامی با نگاه زیرکانه و فعالیت‌های هوشمندانه علاوه بر خنثی‌سازی ترفندهای دشمن در جهت بصیرت افزایی و عمق بخشی به باورهای اسلامی و انقلابی در بین عموم جامعه، مجاهدت و از خودگذشتگی بیشتری انجام شود.

 

*ثبت حماسه‌های بیبدیل از حضور مردم در مناسبت‌های انقلابی مرهون هنرمندی خبرنگاران است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز در بیانیه خود با تبریک ۱۷ مرداد، روز خبرنگار آورده است: رویدادهای بی‌شماری در دوران مبارزات انقلابی مردم مسلمان ایران، پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در طول عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رخ داده که با قلم خبرنگاران متعهد و دوربین عکاسان خبره در رسانه‌های تراز انقلاب اسلامی به ثبت رسیده و امروز همچون گنجینه‌ای گرانبها پیش‌روی محققان و پرسش‌گران سیاسی و اجتماعی قرار گرفته و روشنابخش مسیر حق‌طلبی و عدالت‌خواهی نسل جوان میهن اسلامی شده است.

اطلاع‌رسانی صحیح و بصیرت‌بخشی به‌موقع به ملت بزرگ و فهیم ایران در مقاطع حساس تاریخی همچون هشت سال دفاع مقدس و بزنگاه‌های سیاسی به‌ویژه در فتنه‌های داخلی  و توطئه‌های خارجی برعهده خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه بوده که به ‌لطف الهی و روحیه انقلابی‌ تاکنون در ایفای نقش حیاتی و انجام رسالت اجتماعی خویش موفق بوده‌اند و توانسته‌اند در سایه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با ایثار و از خودگذشتگی و حضور در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان نظام، روح امید و افتخار را بر کالبد جامعه اسلامی دمیده و نقشه‌های شوم و شیطانی استکبار جهانی را نقش برآب کند.

ثبت حماسه‌های بیبدیل و لحظات باشکوه حضور پرشور و شعور مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی در مناسبت‌های انقلاب اسلامی و مراسم ملی و مذهبی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی مرهون هنرمندی خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و همه فعالان حوزه رسانه بوده که با تعهد، وظیفه‌شناسی و پشتکار در هر شرایطی و تحمل همه مشکلات و مصائب، همدل و همراه با مردم آزاده ایران پاسدار اصول انقلاب اسلامی و حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند و با ایجاد سدی مستحکم در برابر فعالیت‌های ضدبشری غول‌های رسانه‌ای مستخدم استکبار جهانی و نفوذ دشمنان درجه یک ملت مبارز ایران، هرگز اجازه نداده‌اند استعمارگران نوین تحت‌لوای نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار با بهره‌گیری از رسانه‌های داخلی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کوچکترین خدشه‌ای به حریم قدسی ولایت وارد آورند و آسیبی به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی برسانند.

 

*خبرنگار شهرت نمی‌خواهد بلکه به دنبال حقیقت است

«علی فتح اللهی» فرماندار رشت نیز در بیانیه خود با بیان اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار داریم، روز گرامیداشت قشری که عشق و درد را همزمان حس می‌کند آورده است: شفافیت را همیشه بر خود واجب دانسته و انتشار اخبار صحیح را رسالت شما عزیزان می‌دانم، به همین جهت همواره سعی کرده ام تا در کنار شما عزیزان باشم.

اصحاب رسانه صدای رسای اخبار برای تحقق آگاهی و آزادی در جامعه اند و کار ارزشمند این عزیزان است که سبب می‌شود زندگی، لب طاقچه عادت از یاد نرود. شما عزیزان بودید که پیش از ورود تلویزیون به خانه ها امکان ثبت رویداد ‌ها را فراهم می‌کردید و از این جهت خاطرات ما و تاریخ جهان مدیون زحمات شماست. زیبایی کار شما در غیرقابل پیش‌بینی بودن خبری است که کار می‌کنید.

خبرنگاران گرامی و پرتلاش ما، قامض ترین رخدادها را در قالب اطلاعات ساده و قابل فهم در اختیار عامه قرار می‌دهند، طوری که برای ارتقای سطح زندگی انسان ها قابل استفاده باشد. خبرنگار شهرت نمی‌خواهد بلکه به دنبال حقیقت است. این حق طلبی زمینه‌ساز به خجالت کشاندن مقصران و کم فروشان و در نتیجه خوشحالی مردم و تزریق امیدواری به جامعه خواهد بود. شما دنیا را آنگونه که هست و آن گونه که باید باشد به جهان نشان می دهید، امید دارم به مصلحت و تقدیر الهی، روزگارتان آنگونه باشد که آرزو دارید ؛ روزتان مبارک.

 

*خبرنگاران شایسته ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی هستند

در متن پیام «سیدمحمد احمدی» شهردار رشت نیز آمده است؛ هفدهم مرداد یادآور تلاش و کوشش خستگی ناپذیر و فداکاری طلایه داران جبهه قلم و اندیشه و آگاهی دهندگان مردم در لحظات و صحنه ‌های سرنوشت ساز جامعه است. کسانی که با سلاح قلم، ثبت تصاویر بی کم و کاست در راه اعتلا، رشد و توسعه همه جانبه جامعه گام بر می دارند و در این مسیر دشوار و پر فراز و نشیب، شجاعانه راه می پیمایند.

قشر تاثیرگذاری که به پاس ارزش و اهمیت والای خبر و پیام رسانی، همواره از شأن و منزلتی رفیع برخوردار بوده و شایسته ارزشمندترین تکریم و قدرشناسی هستنداینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهید خبرنگار، محمود صارمی، فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر تبریک و تهنیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال برایشان سلامتی و توفیق روزافزون خواستارم.

کد خبر 1082972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha