کردستان جزو پنج استان برتر کشور در ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: در راستای انجام فرایند ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاههای سنجش، استان کردستان جزو پنج استان برتر کشوردر زمینه پوشش سنجش قرار گرفت.

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: کردستان در ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاههای سنجش استان در زمینه پوشش سنجش جزو 5 استان برتر کشور قرار گرفته است.

 

رنجبر گفت: 17 پایگاه سنجش در سطح استان از تیرماه سال جاری شروع به فعالیت کرده‌اند که در این مدت زمانی، تعداد 19 هزار نفر در سامانه نوبت‌گیری شده‌اند.

 

وی بیان کرد: از این تعداد تاکنون تعداد 14 هزار و 500 نفر نوآموز مورد ارزیابی شده‌اند با توجه به پیش بینی که شده است؛ درخصوص تعداد کلاس اولی‌ها حدود 31 هزار نفر 48 درصد از کل جمعیت کلاس اولی‌ها مورد ارزیابی قرارگرفته و نتایج آنان در سامانه سنجش ثبت شده است و مابقی نوآموزان نوبت گیری شده تا پایان شهریور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است، خاطرنشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

 


رنجبر گفت: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، جایگاه دقیق آموزشی کودکان برای استفاده از خدمات آموزشی متناسب با استعدادها و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان به عنوان یکی از مولفه‌هایی که در مدارس عمومی ما وجود دارد است.

 

وی تاکید کرد: نوآموزان روستایی نیز از هفته اول مرداد ماه سال جاری در پایگاههای سیار شروع شده است و پیش بینی می‌شود؛ تا اواخر شهریورماه این مهم بصورت 100 درصد به پایان برسد.

 

گفتنی است؛ کلیه عوامل اجرایی شاغل در پایگاههای سنجش به دلیل حساسیت موضوع و ارتباط مستقیم با نوآموزان و والدین آنان واکسینه شده‌اند.

 

 

کد خبر 1082979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha