برنامه های محرم ۱۴۰۰مسجد داودقلی زنجان تشریح شد

جوادی با تشریح برنامه های عزاداری محرم امسال در مسجد داودقلی زنجان گفت: تمام برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز مسجد برگزار می شود.

مسئول ستاد محرم مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: مسجد داودقلی زنجان در دهه اول محرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی و تب سنجی دقیق با حضور خانواده ها در فضای باز و بزرگ برگزار می شود.

 

به گفته حسین جوادی، مدیریت و جوانان مسجد داودقلی زنجان درقالب ستاد محرم از یک ماه مانده به ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا برای برگزاری مراسم باشکوه محرم در شرایط کرونایی با رعایت حداکثر پروتکلهای بهداشتی همفکری، برنامه ریزی و فعالیت می کنند.

 

به گفته این مسئول این مسجد با برنامه ریزی متناسب سعی کرده است مراسم معنوی با آرامش و اطمینان خاطری از سلامتی برای خانواده ها را فراهم نماید.

 

جوادی گفت: تنوع برنامه های این مسجد برای حضور خانوادگی عزاداران بالاست و برنامه ضمن مدیریت کامل توسط انتظامات محترم با حضور عوامل کمیته بهداشت و درمان مسجد که همگی متخصص درمان هستند کنترل خواهد شد

 

وی در تشریح برنامه های امسال در دهه محرم افزود: برگزاری نماز جماعت در فضای باز، قرائت قرآن توسط نوجوانان خوش صدای مسجد، بیان احکام شرعی روز، منبر مختصر و مفید با سلسه مباحث غدیر تا عاشورا توسط جناب حجت الاسلام علی اصغر ولایتی، روضه خوانی و مداحی سه مداح محترم اهل بیت(ع)، پذیرایی های بسته بندی شده، مسابقه سوالاتی از منبر با جوایز ارزنده، آماده و تقدیم بسته های معیشتی خشک به نیازمندان، نصب پرچم به در منازل و تکریم و یادواره پیر غلامان فقید مسجد از جمله برنامه های محرم ۱۴۰۰ خواهد بود.

 

مسئول ستاد محرم مسجد داودقلی عنوان کرد: جهت برگزاری مراسم محرم با وجود رعایت ویژه و شدید دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی از سازمان های مرتبط مانند سازمان تبلیغات استعلام شده است و چنانچه برای مراسم ذکر شده با شرایط مراعات کامل منع قانونی اعلام کنند این مسجد کاملا تابع قانون ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود.

 

جوادی در پایان از عموم مردم  برای شرکت خانواده ای خود در این مراسم معنوی وبصیرتی دعوت کرد.

کد خبر 1083013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha