پیام‌ های مقدس الهی در قرآن کریم در قالب داستان ارائه می شوند

کامرانی گفت: قصه گویی نقش مطلوبی در انتقال مفاهیم دارد و پیام‌ های مقدس الهی در قرآن کریم نیز در قالب داستان ارائه شده است و سوره ‌ای در قرآن به نام «قصص» وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (یکشنبه 17 مرداد) در آئین پایانی بیست‌ و ‌سومین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی در خانه تاریخی «زینت‌ الملک» شیراز گفت: کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان فارس به قصه گویی با دید ابزار مهم تربیتی نگاه می کند که بسیاری از مفاهیم را می تواند انتقال دهد.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان فارس افزود:  بسیاری از آثار فاخر ادبیات فارسی همچون کلیله‌ و دمنه، گلستان‌ سعدی، مثنوی ‌‌‌مولوی و شاهنامه فردوسی به زبان داستان گفته شده اند و پیام‌ های مقدس الهی در قرآن کریم نیز در قالب داستان ارائه شده است و سوره ‌ای در قرآن به نام «قصص» وجود دارد.

وی اضافه کرد: کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان فارس به عنوانی یکی از سازمان ‌هایی که فعالیت قصه ‌گویی را به صورت اختصاصی دنبال می‌ کند، بیست ‌و ‌سومین مرحله استانی جشنواره قصه گویی را در خانه زیبای دوره قاجار در شهر مقدس شیراز برگزار کرده است.

کامرانی ادامه داد: اعضا و مربیان کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان فارس در بحث قصه که فعالیت اصلی کانون است باید تلاش مداومی داشته باشند.

وی تصریح کرد: استفاده از زبان هنر برای انتقال پیام‌ ها به کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگترین سرمایه جامعه و خانواده نقش موثری دارد و قصه از همین روش ها است که در تربیت فرزندان نقش موثری دارد.

کد خبر 1083015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha