بیش از هزار تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید شد

مدبری با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید شده است گفت: طبق برآوردها این مقدار صید ۳۰۰ درصد بیشتر از صید مدت مشابه سال گذشته بوده است.

«عظیم مدبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن تشریح روند صید کیلکا ماهیان توسط صیادان استان گیلان از افزایش صید کیلکا خبر داد و اظهار داشت: صیادان گیلانی تا امروز بیش از هزار و 56 تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید کرده‌اند.

 

مدیرکل شیلات گیلان ارزش اقتصادی این مقدار کیلکا صید شده را 6 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: صید کیلکا ماهیان تاکنون روند خوبی داشته است به طوری‌که طبق برآوردها این مقدار صید 300 درصد بیشتر از صید مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

مدبری با تاکید بر اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی و وضعیت دریا صید کیلکا ماهیان از دریای خزر تا پایان سال به 6 هزار تن برسد تصریح کرد: مجموعه شیلات استان گیلان در راستای حمایت از فعالیت‌های صید و صیادی اقدامات پشتیبانی را در دستور کار دارد.

 

وی اقتصادی کردن شغل صید و صیادی را یکی از همین اقدامات حمایتی شیلات گیلان اعلام کرد و یادآور شد: تکثیر و سپس رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر اقدام مهمی است که توسط شیلات و در راستای حفظ و بازسازی ذخایر دریا انجام می‌شود.

 

مدیرکل شیلات گیلان در ادامه فعالیت‌های شیلاتی و آبزی‌پروری را یکی از سرفصل‌های راهبرد اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری خواند و اضافه کرد: ایجاد پروژه‌های پرورش ماهی در قفس، پروش ماهیان سردآبی و گرمابی از جمله حیطه‌های فعالیت شیلات محسوب می‌شود.

 

مدبری تکثیر ماهیان استخوانی به ویژه ماهی سفید در دو مرکز شهید انصاری و شهید یوسف پور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان صید ماهی کیلکا در فصول گرم سال انجام می‌شود از طرفی آنچوی، چشم درشت و معمولی نیز سه گونه ماهی کیلکای دریای خزر است.

کد خبر 1083037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha