افتتاح بزرگ‌ترین موسسه درمانی بیمارهای سرطانی به همت آستان مقدس حسینی

بزرگ‌ترین موسسه بین المللی درمان تورمورهای سرطانی به همت آستان مقدس حسینی در کربلای معلی افتتاح شد. این موسسه مجهزترین موسسه درمانی بیماری های سرطانی در عراق است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی پروژه موسسه بین المللی درمان تومورهای سرطانی «وارث» به طور آزمایشی در کربلای معلی افتتاح شد. این موسسه نخستین موسسه در نوع خود در سراسر عراق از نظر تجهیزات پزشکی و تشخیص زود هنگام تومورها و درمان آنهاست.

 

شیخ عبدالمهدی کربلایی گفت: نیاز بسیاری نسبت به ارایه خدمات پزشکی تشخیصی و درمانی پیشرفته و کیفی در عراق وجود دارد. بسیاری از عراقی ها برای درمان به خارج می روند و علاوه بر هزینه مالی  بسیار از سختی و مشقت نیز می برند و ممکن است در معرض کلاهبرداری و اخاذی قرار گیرند. به همین دلیل پروژه های بیمارستانی و مراکز پزشکی به منظور ارایه بهترین خدمات انجام می شود.

 

مهندس محمد ضیاء، رئیس بخش پروژه های راهبردی در آستان حسینی گفت: این پروژه بین شهر کربلا و منطقه الحر قرار دارد. مساحت این پروژه 12000هزار مترمربع است و مساحت ساختمان 60 هزار متر مربع است. این موسسه درمانی متشکل از پنج ساختمان و طبقه های متعدد خدماتی است.

 

ضیاء افزود: ساختمان اول شامل رادیوتراپی موضعی، شیمی درمانی، تشخیص، بخش عمل جراحی و اورژانس، آزمایشگاه ها و داروخانه هاست. در این ساختمان 110 تخت بستری و 14 اتاق مراقبت ویژه وجود دارد. ساختمان دوم مخصوص اسکان پزشکان، ساختمان سوم برای اسکان بیماران و ساختمان چهارم شامل مرکز وارث برای درمان با رادیو ایزوتوپ است. ساختمان پنجم مخصوص خدمات است.

 

وی ادامه داد: این موسسه شامل جدیدترین دستگاه های پزشکی بین المللی، آزمایشگاه ها و دستگاه های رادیوتراپی و تشخیص است. همچنین خدمات بهداشتی و پزشکی کامل به بیماران با بالاترین سطح مراقبت با جذب ماهرترین پزشکان انجام می شود.

کد خبر 1083051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha