کانون های فهما در اعتلای فرهنگ دینی جایگاه مهمی بر عهده دارند

موسوی بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در اعتلای فرهنگ دینی و عمومی نقش و جایگاه مهمی بر عهده دارند، افزود: کانون های فرهنگی هنری برای تحقق مسجد طراز اسلامی نقش موثری را ایفا می کنند.

سیده «معصومه موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری پیوند مبارک و حسنه جوانان و نوجوانان با نهاد مسجد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان ادامه داد: در دین اسلام مسجد همواره نقش محوری و مهمی داشته است و با مطالعه تاریخ می توان به جایگاه و کارکرد این نهاد مقدس به خوبی دست یافت.

 

موسوی بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در اعتلای فرهنگ دینی و عمومی نقش و جایگاه مهمی بر عهده دارند، افزود: کانون های فرهنگی هنری برای تحقق مسجد طراز اسلامی نقش موثری را ایفا می کنند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه امروز بیش از گذشته نیازمند توجه به نیازهای جوانان و نوجوانان در مساجد هستیم، گفت: باید از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری برای رسیدن به این مهم استفاده کنیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد برای اهالی فرهنگ، دین مداران، مسجد محوران یکی از همین ظرفیت ها محسوب می‌شوند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر کارکردهای مهم مسجد در بخش های مختلف دینی، فرهنگی و اقتصادی، تصریح کرد: مساجد نقش مهم و تاثیر گذاری در بخش های تمدنی، اقتصادی، علمی، دینی، فرهنگ و هنر و تمام دست آوردهای مادی و معنوی دارند و هم اکنون بیش از گذشته نیازمند جذب ظرفیت های جدید است.

 

وی هدف کانون های فرهنگی هنری را مبارزه با تهاجم فرهنگی و ایجاد غنای فرهنگی و جذب جوانان به مسجد عنوان کرد و گفت: با برگزاری برنامه های دلخواه نوجوانان و جوانان در کانون جذب نسل جوان به مسجد روز به روز بیشتر می شود و به دور از تهاجم فرهنگی قرار می گیرند.

 

موسوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری جوانان به سمت مساجد برای دفع و مقابله با تهاجم فرهنگی، گفت: اقدامات فرهنگی یکی از رسالت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است که راهبرد جذب حداکثری داشته باشیم.

 

کد خبر 1083059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha