دبیر شورای معارف سیما برنامه های محرم ۱۴۰۰ را تشریح کرد

شیخ اکبری ضمن تشریح برنامه های شبکه های سیما در ایام عزاداری ابا عبد الله الحسین(ع) گفت: وظیفه سیما در شرایط کرونایی کشور فراهم کردن فضایی برای بهره مندی مردم جامعه از برنامه های مذهبی در محرم امسال است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، جواد شیخ اکبری، دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن و معارف در نشست خبری تشریح برنامه های سیما برای محرم ۱۴۰۰ که به صورت مجازی برگزار شد گفت: طبیعتا وظیفه سیما در این شرایط کرونایی فراهم کردن فضایی برای بهره مندی مردم جامعه از برنامه های مذهبی است.

 

دبیر شورای معارف سیما به برنامه های محوری رسانه ملی در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی هایی برای انعکاس شور و شعور حسینی در روز عاشورا و تاسوعای حسینی صورت گرفته است تا مراسم عزاداری از اقصی نقاط ایران به تصویر کشیده شود.

 

وی گفت: پویش «با قرآن با حسین» یکی از برنامه های این ایام می باشد که به خواندن قرآن و انس با این کتاب آسمانی توجه دارد چرا که ابا عبدالله الحسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و انس بیشتر با قرآن قیام کردند. این پویش با هدف قرائت قرآن در هیئات مذهبی برگزار می شود.

 

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به تشریح برخی از برنامه های اصلی و کلی شبکه های سیما در ایام محرم پرداخت و گفت: ویژه برنامه حسینیه تلویزیونی ایران هر روز ساعت 17 و 30 دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام عالی از شبکه یک سیما پخش می شود. همچنین برنامه شامگاهی این شبکه «این شب ها» می باشد که به موضوع معارف عاشورایی می پردازد.

 

شیخ اکبری اظهار داشت: برنامه محوری شبکه یک حسینیه تلویزیونی ایران است که به پوشش مراسم هیئات مذهبی می پردازد. برنامه سریالیست هم به بررسی سریال های محرمی سیما اختصاص دارد.

 

وی گفت: شبکه دو سیما در یک مستند 17 قسمتی با عنوان «یک قرن با حسین» به بررسی تاریخ عزاداری و آیین های عزاداری در یک قرن گذشته حول محور عاشورا می پردازد. همچنین مستند صادق الوعد به بررسی آیین های عزاداری در استان اردبیل می پردازد و در این ایام از شبکه دو سیما پخش می شود و برنامه زنده دیگری نیز از کربلای معلی با اجرای صابر خراسانی و سخنرانی حجت الاسلام انصاریان هر روزه به روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

 

 

دبیر شورای معارف سیما خاطرنشان کرد: برنامه در آستان خورشید به صورت زنده از شبکه سوم سیما از کربلای معلی هر روز در ایام محرم پخش خواهد شد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه تکیه گاه که به پوشش هیئت های سراسر کشور می پردازد به همراه موکب ثارالله و مستند ادب حضور از برنامه های شبکه سه سیما در کنار ویژه برنامه حسینیه ای به وسعت ایران در دهه اول محرم هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: شبکه چهار به عنوان شبکه فرهیختگان و نخبگان هر شب ساعت 23 با موضوع بنی امیه برنامه سوره را به روی آنتن این شبکه می فرستد. برنامه سرگذشت که به بررسی ترکیب بند های عاشورایی با اجرای ساعد باقری ساعت 22 هر شب پخش می شود و برنامه تکیه هنر با موضوع هنرمندان و عاشورا از شبکه چهارم ساعت 21 پخش می شود. همچنین ویژه برنامه نغمه های عاشورایی به معرفی 10 مداح شاخص استان ها می پردازد و آیین هایی عزاداری استان های مختلف در این برنامه به صورت برجسته معرفی می شود.

 

شیخ اکبری به تشریح برنامه های شبکه پنجم سیما پرداخت و گفت: وِیژه برنامه ای با عنوان واحه از این شبکه ساعت 21 پخش می شود. همچنین مستند تک قسمتی در خصوص جریان های انحرافی در حوزه عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) یکی از ویژه برنامه های شبکه پنج سیما می باشد. حسینیه تلویزیونی ایران در شبکه پنج با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حسین سازور ساعت 16 از این شبکه به روی آنتن می رود.

 

وی گفت: ویژه برنامه های بفرمایید روضه و ویژه برنامه ای در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و آموزش های لازم در این خصوص به همراه وِیژه برنامه ای در حوزه نواهای عاشورایی از برنامه های شبکه آموزش سیمادر ایام محرم 1400 هستند.

 

شیخ اکبری گفت: بررسی خدمات اجتماعی هیئات مذهبی در مستندی با عنوان هیئت در ایام محرم از شبکه مستند پخش می شود. همچنین ویژه برنامه با حسین حرف بزن در 10 قسمت 30 دقیقه ای از شبکه نسیم به روی آنتن می رود و ویژه برنامه مثل قاسم از شبکه امید همزمان با محرم امسال پخش می شود.

 

وی گفت: ویژه برنامه شبکه افق هر شب ساعت 24 پخش می شود و باز پخش آن روز بعد ساعت 19پخش می شود.

 

 

مدیر شبکه قرآن و معارف گفت: شبکه قرآن و معارف سیما در محرم امسال با وِیژه برنامه حسینیه تلویزیونی ایران از 6 صبح تا یک بامداد برگزار می شود. طبعتا سخنرانی های این شبکه متفاوت است ساعت 6 و نیم صبح سخنرانی آیت الله جاودان، سخنرانی آیت الله جوادی آملی ساعت 7 صبح و سخنرانی آیت الله مجتبی تهرانی با موضوع شرح خطبه منی برای اولین بار آماده سازی و از سیما پخش می شود و سخنرانی حجت الاسلام میرباقری بعد از نماز مغرب و عشا که از حرم حضرت معصومه پخش می شود.

 

شیخ اکبری خاطرنشان کرد: نغمه عشاق وِیژه برنامه ای است که برای ماه محرم تدارک دیده است که ساعت 16 پخش می شود و این برنامه به معرفی هیات هایی که در ایام کرونا به مردم خدمات ارایه داده اند می پردازد. ذیل برنامه نغمه عشاق فراخوان مداحی هم از اول محرم داده می شود و تولید و پخش این برنامه از ابتدای ماه صفر آغاز می شود.

 

وی ادامه داد: ویژه برنامه پناه یک برنامه ترکیبی است و برنامه روبراه نیز از کربلای معلای قبل از اذان مغرب از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود. همچنین برنامه خوشبخت که به موضوع خانواده معطوف می شود و برنامه یاد خدا در دهه اول محرم به صورت ویژه تری به موضوع محرم از شبکه قرآن پخش می شود.

 

وی گفت: شبکه جام جم ویژه برنامه ه هایی را برای ایرانیان خارج از کشور در قالب حسینیه تلویزیونی تقدیم مخاطبان می شود.

کد خبر 1083102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha