لزوم پرورش «خبرنگار هنرمند» برای تحلیل و واکاوی اخبار و جریان‌سازی فرهنگی

یاقوت‌پور گفت: برای حیطه فرهنگ به ویژه هنر متعالی نمایش باید «خبرنگار هنرمند» پرورش داد تا بتوانند علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادها، در تحلیل و واکاوی اخبار و جریان‌سازی فرهنگی نیز ایفای نقش کنند.

«محمد یاقوت‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: برای حیطه فرهنگ و به ویژه هنر متعالی نمایش باید «خبرنگار هنرمند» پرورش داد تا بتوانند علاوه بر انعکاس اخبار رویدادها، در تحلیل و واکاوی اخبار و جریان‌سازی فرهنگی نیز ایفای نقش کنند.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان افزود: امروزه خبرنگاران ركن چهارم دموكراسی هستند و حضور مسئولانه، صادقانه، آگاهی‌بخش و به موقع آنها در رويدادها و گزارش اخبار و همچنین تحلیل و واکاوی صحیح هر آنچه كه اتفاق افتاده است، می‌تواند به جامعه هدف در تصميم گيری‌ها و تصميم‌سازی‌ها کمک کند که در این میان خبرنگاران فرهنگی و هنری به دلیل لزوم تحليل‌های تخصصی از وقایع و رویدادها، وظيفه‌ای خطیرتر دارند.

 

وی اذعان کرد: خبرنگاران فرهنگی فقط نقش خبررسان را نباید ایفا کنند بلکه ضرورت دارد با شناخت و تحلیلی صحیح از رویدادهای فرهنگی، نقشی اساسی‌تر در جریان‌سازی‌های فرهنگی داشته باشند.

 

یاقوت‌پور تصریح کرد: با پرورش «خبرنگار هنرمند» می‌توان به تولید سرفصل‌های نو و خلاقانه و شکستن تابوها و روتین‌های سایر درگاه‌های خبری و توجه بیشتر به سر مقولات نقد، آموزش، گفت‌وگو، پژوهش و مقالات و همچنین ایجاد سرفصلی جدید در درگاه تحت عنوان مصاحبه و به چالش کشیدن فرمانداران، شهرداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرهای مختلف استان خوزستان در باب حمایت آنها از تئاتر شهرستان‌ها پرداخت.

 

کد خبر 1083136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha