تفاهم نامه تامین اعتبار طرح جمع آوری فاضلاب شهر آبادان امضا و مبادله شد

در راستای طرح جمع آوری فاضلاب شهر آبادان تفاهم نامه تامین اعتبار این طرح به ارزش چهار هزار میلیارد ریال توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک صادرات ایران امضا و مبادله شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد) با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل بانک صادرات ایران و مسئولان استانی، تفاهم نامه تامین اعتبار بخشی از طرح جمع آوری فاضلاب شهر آبادان به ارزش چهار هزار میلیارد ریال در سالن همایش های ۲۰۰ نفره منطقه آزاد اروند فی مابین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک صادرات ایران به امضا رسید و مبادله شد.

 

در این آئین «سید زین العابدین موسوی» با تبریک روز خبرنگار با بیان عمده مشکلات ناشی از فاضلاب شهر آبادان اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی با وجود اختصاص اعتبار‌های فراوان به بحث آب و فاضلاب، اما چندین دولت گذشته نتوانستند مشکل فاضلاب در این شهر را برطرف کنند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: خوشبختانه در حوزه آب مشکلات به خوبی رفع شده، اما در بخش فاضلاب تاکی قراراست زیرساخت‌ها فرسوده بمانند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری باید با پلمپ درب منحول‌ها مانع از ورود آب‌های سطحی به فاضلاب شهری شود تصریح کرد: این موضوع در فصل بارندگی باعث مشکلات آبگرفتگی در شهر می‌شود که امیدواریم امسال سالی باشد که مشکلات آب و فاضلاب شهر رفع و امضا این قرار داد باعث پایان مشکلات آب و فاضلاب آبادان شود.

 

«جلیل مختار» نیز در ادامه از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان خواست تا مسئله فاضلاب آبادان را جدی بگیرند و مشکل فاضلاب مردم این منطقه را حل کنند و ادامه داد: با توجه به اعتبار‌های اختصاص یافته و این تفاهم ‌نامه پیمانکار‌های قدر و غدیر را پای کار بیاورید تا مشکلات و چالش‌های آب و فاضلاب در سطح شهرستان آبادان رفع شوند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به نیاز شهر آبادان برای اصلاح و تعویض حدود ۴۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اشاره کرد و گفت: از این میزان قرار است حدود ۱۲۰ کیلومتر اصلاح و تعویض شود؛ امسال ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب اختصاص داده شد که تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

 

وی از نیاز شهرستان آبادان به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال برای اصلاح کل سیستم آب و فاضلاب خبر داد و بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب آبادان به اعتباری بالغ بر ۲ میلیون یورو نیاز دارد و در حال حاضر با اختصاص این اعتبارات و این تفاهمنامه باید مناطق حاشیه‌ای و محروم در اولویت اصلاح شبکه آب و فاضلاب قرار بگیرد.

 

در ادامه نیز «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران و تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: مشکل اصلی شبکه فاضلاب منطقه ما و سایر مناطق، عدم کارشناسی‌های دقیق و آینده‌ نگر برای زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه چرا مناطق حاشیه ما جزو مناطق بحرانی هستند و تا کی باید این مشکلات وجود داشته باشد اضافه کرد: این تفاهمنامه اقدام خوبی است، اما نباید مدت زمان اجرای پروژه طولانی باشد و لذا با اجرای این طرح مشکل مردم نیز زودتر رفع خواهد شد.

 

وی یاد آور شد: مسئولان امر می بایست برای اجرای صحیح و دقیق این طرح از پیمانکار‌های توانمند و مومن استفاده کنند.

 

کد خبر 1083153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha