عیادت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شاعر پیشکسوت اهل بیت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آستانه ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با «حسن یعقوبی» شاعر پیشکسوت اهل بیت (ع) دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» در آستانه ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با «حسن یعقوبی» شاعر پیشکسوت اهل بیت (ع) دیدار کرد و با اشاره به اهمیت سرودن شعر برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اظهار داشت: سرودن شعر در فضیلت ائمه معصومین (ع) دست مایه اعتلای معنوی شاعر و حرکتی ارزشمند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: شاعر اهل بیت(ع) برای تبیین معارف این بزرگواران در شعر، باید ابتدا خود با این معارف آشنا و عمیقا با آن ارتباط برقرار کرده باشد؛ و باید حسینی زندگی کند تا بتواند شعر تاثیرگذار و ماندگار حسینی بسراید، چرا که شاعری که روح و جانش مرتبط با امام معصوم(ع) نشده، نمی تواند دلهای مخاطبان را متاثر نماید.

وی تاکید کرد: باید همزمان با سرایش شعر، اساتید پیشکسوت به پرورش و آموزش جوانان نیز در این حوزه همت گمارند.

گفتنی است، در این دیدار حسن یعقوبی شاعر پیشکسوت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز ضمن بیان فضائل شعرای پیشکسوت اهل بیت (ع) چون استاد عابد، حاج حیدر خوندل، حافظی و ... به قرائت اشعار آیینی خود پرداخت

کد خبر 1083205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha