مهندسی عرضه و قیمت به وسیله پتروشیمی‌ها در بازار اتفاق می‌افتد

صحاف امین با بیان اینکه مهندسی عرضه و قیمت به وسیله پتروشیمی‌ها در بازار اتفاق می‌افتد، گفت: سال گذشته پتروشیمی‌ها محصول پت خود را ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از قیمت پایه فروختند و ما ۵۹ درصد از کل موادی که از بورس تهیه کردیم با رقابت خریدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بیوک صحاف امین، رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن شب گذشته (یکشنبه ۱۷ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه مهندسی عرضه و قیمت به وسیله پتروشیمی‌ها در بازار اتفاق می‌افتد، گفت: سال گذشته پتروشیمی‌ها محصول پت خود را ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از قیمت پایه فروختند و ما ۵۹ درصد از کل موادی که از بورس تهیه کردیم با رقابت خریدیم.

 


صحافی امین با اشاره به اینکه براساس این رقابت ۴ هزار ۷۹۸ میلیارد تومان معادل ۲۰۰ میلیون دلار پول رقابت دادیم که بیشتر از قیمت پایه محصولات است، افزود: اینکه می‌گویند ۴۷۰ هزار تن تولیدات صنایع پتروشیمی خریدار نداشته است به این دلیل بوده که موادی را تولید کرده اند که خریدار نداشته است.

 


رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن ادامه داد: هر کس که مواد پتروشیمی می‌خرد و آن را تبدیل به کالا می‌کند باید فروش آن را اعلام کند، اما این روند به طور کامل اجرا نشده است.

کد خبر 1083221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha