خبرنگاران نهبندان تجلیل شدند

طی مراسمی به مناسبت ۱۷ مرداد، خبرنگاران نهبندان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» شامگاه (18 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: نقش خبرنگار در توسعه و آگاه سازی جامعه بی نظیر است، چرا که خبرنگار هم در مقابل مطالبات و انتقادات مردم قرار دارد و هم باید عدالت اجتماعی را در خبر خود به عنوان شاخص در نظر بیگرد.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به نقش خبرنگاران در پیشبرد برنامه ها، اهداف و سیاست های عمومی دولت ها و نظام، گفت: باید از ظرفیت خبرنگاران در راستای توسعه استفاده کرد.

 

بیکی با بیان اینکه رسانه ها نسبت به فرهنگ سازی برخی موضوعات همانند بیماری کرونا نقش بی بدیلی داشته اند، گفت: رسانه ها در راستای آگاه سازی مردم تلاش های بی وقفه داشته اند که جای قدردانی دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در نهبندان، افزود: مردم نسبت به آینده سیاسی خود حساس بودند و نشان داده آینده سیاسی ایران برای آنها دارای اهمیت است که جای قدردانی دارد چرا که انتخابات در چهار چوب قانون و بی حاشیه برگزار شد.

 

فرماندار نهبندان اظهار کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و معرفی اعضا در نهبندان با دقت انجام شد لذا از شوراها خواستاریم تا پاسخگوی مطالبات مردمی باشند.

 

فرماندار نهبندان در ادامه با اشاره به فوت 542 نفر در روز به دلیل بیماری کرونا در سطح کشور، افزود: پیک پنجم کرونا تمام کشور را متاثر کرده است و شهرستان نهبندان هم به دلیل هم مرزی با سیستان و بلوچستان و ارتباطات وسیع تحت تاثیر این موج قرار گرفت اما نهبندان، با توجه به جمعیت، بروز تجمعی کرونا و پراکندگی شهرستان، یکی از شهرستان های موفق در زمینه مدیریت بیماری کرونا بوده است.

 

بیکی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت نهبندان را روستاییان تشکیل می دهد، افزود: امکانات بهداشتی و دسترسی به پزشک و امکانات درمانی کمتر بوده اما شهرستان نهبندان در موضوع بروز تجمعی بیماری کرونا، نهمین شهرستان استان خراسان جنوبی بوده است.

 

وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در نهبندان، گفت: درخواست واکسن کرونای بیشتر نسبت به سایر نقاط استان داشتیم و تاکنون پنج هزار دوز واکسن به نهبندان تزریق شده و هم اکنون روند تزریق واکسن در شهرستان در حد مطلوب است.

 

فرماندار نهبندان از برگزاری طرح شهید سلیمانی، کنترل ترددها، تشدید نظارت ها توسط اتاق اصناف و شبکه بهداشت و سایر دستگاه های نظارتی برای مدیریت بیماری کرونا در شهرستان خبر داد و از مردم شهرستان خواست با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کادر درمان را یاری کنند.

 

بیکی گفت: سال 99 در پیک مصرف در بخش صنعت، کشاورزی، خانگی و بخش های تجاری 13 مگاوات برق مصرف داشته ایم و امسال 17 مگاوات بوده اما هم اکنون در شهرک صنعتی نهبندان با فعالیت دو واحد جدیدی که به بهره برداری خواهد رسید باید 10 مگاوات برق را تامین کنیم، لذا خواستار ارتقاء پست 132 نهبندان هستیم.

 

وی در ادامه به ساخت 10 واحد مسکن برای خانواده های دارای دو فرزند معلول نهبندان خبر داد و افزود: آمادگی تامین زمین برای 30 خانواده تک معلولی و دو معلولی در نهبندان هستیم.

 

فرماندار نهبندان در ادامه به آبرسانی به روستاها و محلات عشایری خواجه منجیکوه اشاره کرد و گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی به محله عشایری خواجه منجیکوه در هفته دولت ۱۳۹۹ و فاز دوم در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و فاز سوم وارد فاز اجرا می شود تا هزار نفر در این محلات از آب شرب سالم بهره مند شوند.

 

بیکی از توجه خاص مدیران دولتی استان نسبت به شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اقدامات زیادی با همکاری بخش های مختلف برای رفع دغدغه های مردم در نهبندان انجام و امروز کسی نسبت به موضوعات و مشکلات مردم بی تفاوت نیست و بسیاری از روستاهای دور دست و محروم از زیر ساخت های آب، برق، گاز و ارتباطات برخوردار هستند.

 

وی از افزایش اعتبارات راه روستایی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این اعتبارات امسال دو و نیم برابر افزایش یافته است، آبرسانی به پنج روستای شاهکوه و شوسف در دست اقدام است.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها»، ابراز داشت: تمام تلاش مسئولان شهرستان در راستای مانع زدایی پروژه ها در حال انجام شود، جایگاه سی ان جی نهبندان برای عبور عرضی گاز از جاده و شریانی اصلی مشکل دارد لذا برای راه اندازی هرچه سریع تر این جایگاه پیگیری ها زیادی شد، پنج میلیارد تومان تامین تجهیزات جایگاه به صورت رایگان در سال 98 انجام شده است اما در برخی استعلامات و نحوه اجرا دچار مشکل شده اما به زودی به بهره برداری می رسد.

 

بیکی گفت: دو جایگاه سی ان جی دیگر در شهر شوسف و مزار سید علی در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به خشکسالی زیاد و کاهش نزولات آسمانی در استان خراسان جنوبی، افزود: تامین علوفه مورد نیاز در نهبندان انجام می شد.

 

 

 

کد خبر 1083228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha