هنرواره ملی «اذان ایرانی» فرصتی برای اعضای کانون های کهگیلویه و بویراحمد

دولت آبادی گفت: با توجه به تمديد مسابقه هنرواره ملي «اذان ايراني، مکتب اردبيل» علاقه مندان و شرکت کنندگان مي توانند آثار خود را تا ۳۰ مرداد ماه ارسال کنند.

«علیرضا دولت آبادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج با اشاره به برگزاری هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل»، گفت: این هنرواره فرصت خوبی برای نوجوانان و مشتاقان به وجود آورده تا با ارسال آثار فاخر خود به این مسابقه، الگوهای برتر کشوری تعیین و معرفی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به تمدید مسابقه «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» علاقه مندان و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در محورهای اذان تقلیدی از موذنان ایرانی و اذان تقلیدی سبک مرحوم موذن زاده اردبیلی تا 30 مرداد ماه سال جاری به دبیرخانه این هنرواره ارسال کنند.

 

وی ادامه داد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط ثبت نام به آدرس اینترنتی https://Ardebil.farhang.gov.ir و یا از طریق پیام رسان های سروش، ایتا و بله به شماره تلفن 09141545169 مراجعه کنند.

 

دولت آبادی یادآور شد: این هنرواره با مشارکت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در حال برگزاری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همه موذنان برتر استان دعوت می کنیم تا با مشارکت در این هنرواره، بتوانند الگوهای سبکی در اذان را معرفی کنند.

 

گفتنی است، رحیم موذن‌ اول مهر ۱۳۰۴ خورشیدی در اردبیل به ‌دنیا آمد، شهرتش را با اذانی در ۱۳۳۴ خورشیدی در رادیو ایران به‌دست آورد و در نهایت پنجم خرداد ۱۳۸۴ خورشیدی دارفانی را وداع گفت.

وی که به «بلال ایران» شهره شده بود، از برجسته‌ترین اذان‌گوهای ایران و جهان اسلام به شمار می‌آمد و اذان او در سال ۱۳۸۷ به عنوان اثر ملی معنوی شناخته شد.

پیش‌تر شیوه مداحی استاد سلیم موذن‌زاده هم به ثبت ملی رسیده بود.

کد خبر 1083231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha