برپایی  ۱۵ موکب حسینی در سطح شهرستان بشرویه طی دهه اول ماه محرم

حجت الاسلام بهشتی فر با بیان اینکه ۱۵ موکب حسینی در سطح شهرستان بشرویه طی دهه اول محرم برپا می شود، گفت: ۴۰ مبلغ بومی و غیر بومی جهت تبلیغ برنامه های دینی در سطح شهر بشرویه و روستاهای این شهرستان در ماه محرم حضور خواهند داشت.

 حجت الاسلام «رضا بهشتی فر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: شهرستان بشرویه یک شهرستان مذهبی است و از دو روز گذشته به استقبال ماه محرم رفته است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه در ادامه بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مثل سال گذشته مقرر شده است تا مراسمات مذهبی ماه محرم در صحن مدارس، مصلی نماز جمعه و شهدای گمنام این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه 15 موکب حسینی در سطح شهرستان بشرویه طی دهه اول محرم برپا می شود، افزود: این موکب ها بحث پخش مداحی و سخنرانی های حسینی را بر عهده خواهند داشت و 2 موکب نیز به عنوان ایستگاه سلامت به پخش ماسک و مواد ضدعفونی خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام بهشتی فر با بیان اینکه امسال بحث روضه های محله به محله اجرا می شود، ادامه داد: امسال با کمک کانون مداحان و گروه های جهادی برنامه ای برای تجلیل از خانواده های شهدا و پیرغلمان حسینی این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه در خصوص برپایی حسینیه کودک گفت: در این حسینیه توسط مربیان و طلبه های خواهر و برادر اجرای برنامه های ویژه محرم شامل قصه، شعر، نقاشی و غیره برای کودکان در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی به بحث اعزام مبلغین طی ماه محرم اشاره کرد و افزود: 40 مبلغ بومی و غیر بومی جهت تبلیغ برنامه های دینی در سطح شهر بشرویه و روستاهای این شهرستان حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام بهشتی فر بیان کرد: 45 هیئت مذهبی در شهرستان بشرویه اقدام به برگزاری مراسمات عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز خواهند کرد.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه در پایان گفت: بحث راه اندازی کاروان خودرویی، تلاوت قرآن کریم و اطعام عزادارن به صورت بیرون بر و ماشین نویسی نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای ماه محرم است.

 

کد خبر 1083246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha