بازگشت «امید» به روستاهای محروم خراسان جنوبی

هنری گفت: چراغ «امید» با فعالیت های جهادی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در دل مردم ۶ دهستان محروم خراسان جنوبی روشن شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» پیش از ظهر امروز (۱۸ مرداد) در نشست خبری اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ۶ دهستان محروم استان اعم از شوسف و میغان نهبندان، درح سربیشه، پترگان زیرکوه، قهستان درمیان و دهستان منتظریه طبس فعال است.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه حدود چهار سال از تأسیس این قرارگاه با هدف الگوسازی در حوزه خدمت‌رسانی و توانمندسازی و پیشرفت و آبادانی در نقاط محروم و ایجاد نقاط الگویی در سراسر کشور می گذرد، گفت: فعالیت های قرارگاه در پنج عرصه عمرانی، اشتغال، سلامت، فرهنگ و تعلیم و تربیت است.

 

وی در ادامه بیان کرد: محوریت فعالیت‌هایی که در ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار مورد هدف این قرارگاه انجام می‌شود از طریق امامان روستا و نرم افزار امامت است که دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را گذرانده‌اند.

 

هنری با اشاره به اینکه اکنون ۲۰ نفر از امامان روستا به همراه خانواده در این دهستان ها مستقر هستند، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اولویت‌سنجی و سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری برای اجرای طرح های اولویت دار با نظر خودم مردم است.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ ها از طریق مشارکت خیران و مردم تأمین می شود، گفت: در راستای برنامه‌های اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی رسته‌های اولویت دار پرورش دام سبک و سنگین، طیور و صنایع دستی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: طی یکسال گذشته بیش از ۳۰۰ جایگاه دام شخصی و چهار جایگاه تجمیعی احداث شده است که نقش مهمی در افزایش بهره وری دام دارد.

 

هنری با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی نیز نسبت به آموزش و ایجاد پنج کارگاه های تجمیعی خیاطی، تأمین ۴۳ دار حوله بافی و ۲۰ دار گلیم بافی در این روستاها اقدام شده است.

 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان‌ جنوبی با اشاره به فعالیت کارگروه بهداشت و سلامت، عنوان کرد: این کارگروه در حوزه سبک زندگی اسلامی، طب سنتی و اصلاح سبک تغذیه به منظور پیشگیری از بیماری ها و سایر موارد فعالیت می کند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت نیز دوره های آموزش مجازی برای توانمندسازی معلم‌ها و دانش آموزان برگزار و همچنین بسته های لوازم التحریر توزیع شده است، گفت: مشکل مدارس مختلط نیز در برخی از این روستاها پیگیری و در این مدت ۶ مدرسه تفکیک جنسیتی شد.

 

حجت الاسلام «حسن مرادی» کارشناس کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب ماموریت آبادانی ۱۰۰۰ نقطه کشور را بر عهده دارد تا دغدغه های مادی و معنوی مردم این مناطق برطرف شود.

 

وی بیان کرد: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اصل بر امام محور بودن و پای کار آوردن مردم روستاهای هدف است.

 

کد خبر 1083284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha