نقش موثر شهید ناصری در ترمیم شکاف بین نیروهای انقلابی و تشکیل دولت مجاهدین افغانستانی

سردار قاسمی گفت: سرلشکر شهید ناصری در خراسان جنوبی دو قائله منافقین و شکاف عمیق بین نیروهای انقلابی را ترمیم و بین نیروهای کمیته انقلاب، سپاه پاسداران و روحانیت هماهنگی و وحدت بی نظیری ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» صبح امروز (۱۸ مرداد) در مراسم یادواره سردار سرلشکر شهید محمد ناصر ناصری و شهید محمود صارمی که در گلزار شهدای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: چند سال است که یادواره شهدای بدون مرز و شهید ناصری در استان برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهید ناصری را به لحاظ استنادی همگان می شناسند، گفت: بنده هم سه مقطع در خدمت این شهید بودم که اولین مقطع آن در زمان پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه بود که مصادف با هجوم وحشیانه شوروی به افغانستان شده بود.

 

وی افزود: با این هجوم شوروی به افغانستان، مردم به ایران پناه آورده بودند و پرستاری از مجروحان افغان، حمایت از خانواده شهدای مجاهد افغان، تلاش برای ساماندهی، مدیریت و تشکیل جبهه مقاومت، هدایت فرماندهان نظامی افغان و ... از جمله فعالیت هایی بود که شهید ناصری دنبال می کرد.

 

قاسمی ادامه داد: با توجه به هجوم پناهجویان افغان، ایشان ۱۰ اردوگاه پناهجویان را در سطح شهرستان های استان به جز قاین ایجاد کرد که بیش از ۷۰ هزار مجاهد افغان را در این اردوگاه ها اسکان موقت داد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل قرارگاه برون مرزی انصار توسط این شهید ناصری، تصریح کرد: این شهید والامقام در چند جبهه برون مرزی، مقابله با منافقین، دوران دفاع مقدس و توزیع کمک‌ مومنانه در بین نیازمندان نقش داشت.

 

قاسمی بیان کرد: شهید ناصری در بیت مقام‌ معظم رهبری مسئولیت امور فرهنگی افغانستان را برعهده داشت و با حمایت خود برای تشکیل دولت مجاهدین تلاش زیادی انجام داد.

 

به گفته وی سردار سرلشکر شهید ناصری با برگشت دوباره به سپاه پاسداران، کارهای بزرگی را برای دفاع از مظلومان در افغانستان، جنوب غرب، شمال و شرق آسیا انجام داد و زمانی هم که جنایات طالبان در افغانستان شروع شد برای انسجام جبهه انقلابی به عنوان رایزن فرهنگی در افغانستان حضور پیدا کرد و به همراه سایر همکارانش، مظلومانه و بی دفاع در کنسولگری به شهادت رسید.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهارکرد: سرلشکر شهید ناصری در خراسان جنوبی دو قائله منافقین و شکاف عمیق بین نیروهای انقلابی را ترمیم و بین نیروهای کمیته انقلاب، سپاه پاسداران و روحانیت هماهنگی و وحدت بی نظیری ایجاد کرد.

 

قاسمی در ادامه بیان کرد: شهید ناصری در مبارزه با طالبان که گام بعدی اش اشغال مشهد مقدس بود، نقش موثری داشت و با انسجام نیروهای مسلح و جبهه انقلاب باعث حفظ امنیت جنوب شرق و در واقع کل کشور شد.

 

وی با اشاره به اعطای مقام سرلشکری توسط رهبر معظم انقلاب به این شهید ناصری، گفت: رهبر معظم انقلاب ارادت خاصی به این شهید داشت و این شهید هم مانند شهید سلیمانی لحظات خلوت زیادی با مقام معظم رهبری در خصوص ارائه گزارش وضعیت جهان اسلام و جبهه جنوب شرق و بهره مندی از هدایت های رهبر داشت و رهبر هم در امور افغانستان از این شهید مشاوره می گرفت.

 

گفتنی است در پایان این مراسم معنوی از خانواده های سردار سرلشکر شهید ناصری و شهید بصیری پور به عنوان اولین شهید مدافع حرم استان و همچنین از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 1083285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha