امربه معروف و نهی از منکر رشد مادی و معنوی جامعه را در پی دارد

حجت الاسلام سرلک، احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر را نیاز جامعه خواند و گفت: عمل به این مهم رشد مادی و معنوی جامعه را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام«مهدی سرلک»، امروز(18مرداد)، در جلسه سرمربیان حلقه های صالحین بسیج شهرستان الیگودرز پیرامون امربه معروف و نهی از منکر اظهارداشت: نهادینه سازی و احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر نیاز جامعه است.

 

امام جمعه الیگودرز ضمن بیان اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر با آداب و شرایط لازم در جامعه نهادینه شود، شاهد رشد و شکوفایی مادی و معنوی جامعه خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: در راستای عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر باید به شیوه هایی همچون حفظ شخصیت و کرامت انسانی فرد خطاکار، جلب اعتماد  مخاطب، هم سطح مخاطب صحبت کردن و در نظر گرفتن وضعیت روحی و روانی افراد توجه شود.

 

حجت الاسلام سرلک عنوان داشت: رعایت اخلاق، نزاکت و ادب در برخورد، محترم شمردن عقاید شخصی افراد و شروع تذکر از نکات مشترک و مورد اتفاق و ادامه از راه مقایسه از دیگر شیوه های مناسب امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی عنوان کرد: توجه به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام طول سال، با برنامه ریزی و بهره مندی از ظرفیت ها انجام شود.

کد خبر 1083291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha