مراسمات مذهبی دهه اول محرم در سقز با رعایت اصول بهداشتی  برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: مراسمات مذهبی دهه اول محرم در فضای باز با رعایت اصول بهداشتی در شهرستان سقز برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز در جلسه برنامه‌ریزی عزاداری دهه محرم با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای مراسمات عزاداری دهه اول محرم، اظهار کرد: با توجه به تجربه خوب برگزاری مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در سال گذشته و در شرایط کرونایی، مراسم محرم امسال هم  با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: اداره تبلیغات سقز و هیئت‌های مذهبی  امسال به شکل منسجم و هماهنگ با توجه به موضوع اهمیت نسل حسینی و با شعار «ما نسل به نسل در پناهت هستیم» فعالیت خواهند کرد و تبلیغات محیطی و فضای شهری نیز با همین موضوع در سطح شهرها صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام رازیانی با بیان اینکه حضرت اباعبداله حسین(ع) تمام هستی خود را برای دین خدا گذشت با اشاره به روایت و احادیث، اهمیت مودت و محبت به اهل بیت حضرت محمد(ص) و سفارش‌های دینی درباره کربلا و قیام امام حسین را تشریح کرد.

 

وی اعلام کرد: سه جلسه محوری در شهرک شهید هاشمی‌نژاد ارتش، شهرک شهید والی سپاه و فضای باز یکی از مدارس با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: ضرورت دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم اشاعه دهنده فرهنگ حسینی و عاشورایی باشیم.

 

وی با بیان اینکه پذیرایی در هیات انجام نمی‌شود و غذای هیات به صورت بیرون بر خواهد بود، اضافه کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی هم در قالب اهدای ماسک و مواد ضدعفونی کننده خواهد بود و نذورات به سمت کمک‌های مومنانه از جمله توزیع غذای گرم و تهیه سبدهای غذایی سوق پیدا خواهد کرد.

کد خبر 1083306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha