تقویت قدرت رسانه ای میتواند باعث رشد و بالندگی کانون های روستایی شود

براتی در نشست با رئیس دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا وعشایری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:تقویت قدرت رسانه ای میتواند باعث رشد و بالندگی کانون های روستایی شود.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان نشست صمیمانه سرپرست ستاد فهمای تهران و رئیس دبیرخانه فرهنگ و هنر روستایی وعشایر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در مورخ ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ در محل دفتر سرپرست ستاد با حضور کارشناسان فهمای ستاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسین براتی سرپرست ستاد فهمای تهران ضمن خیر مقدم و تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)گفت:ظرفیت بسیار مهم وارزنده ای در حوزه دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا وعشایر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وجود دارد وآن بهره مندی از اجرای برنامه های کاربردی از قبیل کارآفرینی روستایی و معرفی کارآفرینان نخبه روستا و عشایر در سطح جامعه می باشد.

وی در ادامه با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار تاکید کرد برپایی دوره آموزشی خبری و تربیت واستعدادیابی فرهیختگان رسانه ای در سطح جامعه ی روستا و عشایر می تواند موجب تقویت رواق رسانه ی فهمای استان تهران شود.

براتی افزود:درج اخبار،گزارشات وفعالیتهای کانون های روستا و عشایری استان تهران با استفاده از ظرفیت پایگاه اطلاع رسانی فهما می تواند موج رسانه ای در راستای معرفی برنامه های این دسته از اقشار و فرهنگ بانان مسجدی را به همراه داشته باشد.

 

سرپرست ستاد فهمای تهران با اشاره بر اهمیت رواق رسانه در مجموعه رواق های فهما اطلاع رسانی را به صورت درج اخبار از روند رشد فعالیتهای کانون ها در پی دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این جلسه گامهای موثری در راستای تقویت کانون های روستا و عشایر استان تهران به ویژه در چارچوب برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد به همراه داشته باشد.

 

در ادامه جلسه حمیدرضا ناطقی رئیس دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا وعشایری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از برپایی این جلسه اهم برنامه های این دبیرخانه را که در دستور کار سال جاری می باشد بیان کرد.

 

وی گفت:نیاز سنجی فرهنگی روستایی وعشایری باتوجه به بافت فرهنگی هر منطقه و شناخت ظرفیت های بالقوه مناطق را از رویکردهای دبیرخانه هنوان کرد.

 

ناطقی اظهار داشت:در حال حاضر با ۱۵ استان تفاهم نامه ای در حال انعقاد می باشد که برنامه های فرهنگی از قبیل تئاتر زنده و خیابانی و نمایش فیلم های روز و در حال اکران سینما از جمله این برنامه هاست.

 

این مقام مسئول در ادامه از برگزاری جشنواره قرآنی نغمات آسمانی با همکاری معاونت فرهنگی هنری ستاد عالی فهمای کشور در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

 

رئیس دبیرخانه فرهنگ و هنری روستاوعشایری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار برپایی دوره ی آموزشی سواد رسانه ای ویژه منتخبین رواق رسانه ی کانون های روستا وعشایر را از دیگر برنامه های این دبیرخانه عنوان کرد که در حال حاضر در ۱۷ استان در مراحل نهایی اجرای برنامه قرار دارد.

 

وی همچنین تجهیز کتابخانه های سیار که به صورت هفتگی در مناطق روستایی و عشایر حضور بهم میرسانند به صورت پویش نذر کتاب های منتشر شده روز در گردش را در سطح خانواده های کانون های روستا وعشایر با همکاری نهادکتابخانه های ملی از برنامه های ویژه ای دبیرخانه برشمرد که در همین راستا نیز سعی میشود نشریات محلی وممتاز با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شناسایی و مورد حمایت قرار گیرد.

 

ناطقی افزود:حمایت از رسانه های فعال در حوزه روستا وعشایر با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی،حمایت از نویسندگان،مولفین،مترجمین و پدیدآورندگان آثار فاخر در حوزه روستا و عشایر با همکاری ادارات کل استان های وزارتخانه ی فوق پاسداشت مفاخر،وچهره های ممتاز وشاخص فرهنگی و هنری روستایی و عشایری با همکاری انجمن مفاخر ایران از دیگر برنامه های این دبیرخانه می باشد.

 

این مقام مسئول ایجاد و نیز تجهیز مراکز دیجیتال روستایی و عشایری را از دیگر برنامه های سال ۱۴۰۰ این دبیرخانه عنوان کرد که در کنار آن حمایت از استارت آپ های روستایی وعشایری جهت معرفی برنامه های فرهنگی وهنری از جمله برنامه های مورد تاکید این دبیرخانه می باشد.

 

وی گفت:از جمله مواردی که مورد حمایت ویزه این دبیرخانه قرار می گیرد به ساخت مستند های روستایی وعشایری با موضوعات تاکید بر حفظ آئین ها وآداب و رسوم روستایی و عشایری،ثبت فعالیت کارآفرینان روستایی وعشایری اشاره نمود.

 

ناطقی در پایان از برپایی جشنواره ی روستایی و عشایری با موضوعات دستاوردها،کارآفرینی،به نمایش گذاشتن تولیدات قصه گویی عشایر،نمایشگاه مجازی و صنایع دستی و گردشگری ومعرفی ظرفیت های بالقوه این مناطق خبر داد. 

کد خبر 1083392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha