راهکار اهل بیت(ع) در برابر خباثت امویان /ورود اولین انحرافات در قیام عاشورا

حجت الاسلام الله اکبری گفت: امویان برای آنکه اغلب مردم از خباثت شان نسبت به ریخته شدن خون پاک امام حسین(ع) مطلع نشوند، کوشش کردند تا صدای قیام عاشورا به گوش آحاد مردم نرسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ از زمانى که قیام امام حسین(علیه السلام) با آن شرایط و ویژگى هاى خاص اتفاق افتاده است، سؤالاهایى در میان نخبگان و اندیشمندان و حتى مردم عادى مطرح بوده است که، انگیزه اصلى امام(علیه السلام) از اقدام به چنین کارى چه بوده است؟ آیا دعوت کوفیان فلسفه قیام آن حضرت بوده، یا قیام امام(علیه السلام) علت دعوت کوفیان؟ آیا دستیابى به حکومت، علت اصلى و غایت نهایى این نهضت بوده است یا ایجاد اصلاحات و تغییرهاى محدود در ساختار حکومت اسلامى هم مى توانست هدف امام(علیه السلام)را تأمین کند؟ اگر هدف اصلى قیام، اصلاح وضعیت امت و جامعه اسلامى بود، آیا حضرت نمى توانست به شیوه مسالمت آمیز به هدف خویش جامه عمل بپوشاند تا مردم شاهد ریختن خون فرزندان پیامبر(صلى الله علیه وآله)و به اسارت رفتن اهل بیت(علیهم السلام) آن حضرت نباشد؟ و...

 

بنابراین گزارش حجت الاسلام الله اکبری، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به جنبه های تاریخی قیام سید الشهدا علیه السلام گفت:با نگاهی تاریخی به اتفاقات پس از واقعه بزرگ عاشورا می توان چنین استنباط کرد که امام حسین علیه السلام با خون، جان، مال و فرزندان و اهل بیت خود در مقابل ظلم و ستم حکومت امویان قیام کردند.

 

وی با بیان این مطلب که خون پاک امام حسین(ع) پایه های حکومتی امویان را تهدید کرد افزود: پس از شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به دست یزید ملعون و آلوده شدن دست حکومت امویان به خون پاک ایشان، پایه های حکومت خود را متزلزل دیدند و در برابر افکار عمومی اظهار پشیمانی کردند.

 

حجت الاسلام الله اکبری  با اشاره به تقلای امویان برای پوشاندن حماسه مقدس امام حسین(ع) گفت: امویان برای آنکه اغلب مردم از خباثت شان نسبت به ریخته شدن خون پاک  فرزند پیامبر اسلامصلی الله علیه و آله و سلم مطلع نشوند، کوشش کردند تا صدای قیام عاشورا به گوش  آحاد مردم نرسد.خباثت امویان به قدری زیاد بود که تلاش کردند با آلوده کردن و ایجاد انحراف در قیام مقدس عاشورا آن را کم ارزش جلوه دهند.

 

این کارشناس برجسته مذهبی با اشاره به راهکار اطهار علیهم السلام در مقابل خباثت ها و هجمه‌های رسانه‌ای  حکومت بنی امیه برای حفظ پایه‌های قدرت شان و محو و پوشاندن حماسه بزرگ اباعبدالله الحسین علیه السلام خاطرنشان کرد: با توجه به این هجمه وسیع حکومت بنی امیه برای کمرنگ کردن قیام مقدس امام حسین علیه السلام ائمه اطهار در روایات و جاهای متعدد به شیعیان خود سفارش می کردند تا دو نفره یا حتی ۵ نفره در خانه های خود مجلس عزاداری بگیرند و یاد و نام قیام و حماسه بزرگ سید الشهدا علیه السلام را زنده نگه دارند.

 

کد خبر 1083521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha