مسئولان با مردم شفاف سخن بگویند/ خواسته منطقی مردم خوزستان پیگیری می شود

امام جمعه دشت آزادگان با اشاره به بحران تنش آب در منطقه خوزستان و ایجاد برخی ناآرامی‌ها در این منطقه از مسئولان خواست با مردم شفاف باشند و به مردم هم قول داد که خواسته های آن ها به صورت منطقی از طریق مجاری قانونی دنبال می شود.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: تنش کم ابی در منطقه خوزستان بیش از ۳ ماه است که مردم این منطقه را با مشکلات زیادی در کشاورزی، دامداری و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی مواجه کرده است که موجب اتفاقات اخیر در استان خوزستان و اعتراض شماری از جوانان نسبت به وضعیت کم‌آبی و تنش بوجود آمده در این منطقه، شده است در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سیدمجید شرفی امام جمعه دشت آزادگان (سوسنگرد)  در مورد حل این موضوع و پیگیری‌های لازم صورت گرفته توسط ائمه جمعه که موجب شد تا جوانان با امام جمعه بیشتر همراهی کنند به شرح زیر ارایه می شود.

 

 

در مورد اعتراضات روزهای اخیر در موضوع تنش کم خوزستان توضیح بفرمایید ؟

 

در روزهای گذشته شاهد برخی اعتراضات در خصوص تنش آبی در منطقه خوزستان بودیم که در پی این اتفاقات رسانه های معاند از این ماجرا سوء استفاده کردند و سبب شد تا این اعتراضات افزایش یابد و شاهد برخی ناآرامی ها باشیم.

 

با افراد معترض چگونه برخورد شد؟ دستگاههای انتظامی و‌ مسئولان چه برخوردی با معترضان داشتند؟

 

پس از اعتراضات صورت گرفته، شماری از افراد معترض بازداشت شده بودند که با پیگیری و هماهنگی صورت گرفته بخش زیادی از این جوانان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند، زیرا بسیاری از آنان در این ماجرا دخیل نبوده و جزو افراد معاند شمرده نمی شدند، قوه قضائیه و مسئولان امنیتی نیز با ما همراهی کرده و آن ها را آزاد کرد.

 

 

امام جمعه این شهر در موضوع اعتراضات چگونه با معترضان برخورد کرد؟

 

چند جلسه توجیهی با جوانان معترض داشتیم و به آن ها قول دادیم که خواسته های منطقی و معقول شان از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهیم شد و نخواهیم گذاشت که در این وضعیت نابسامان قرار بگیرند، آن ها نیز قانع شده و پذیرفتند که از طریق قانونی خواسته هایشان دنبال شود.

 

پس از موج اعتراضات اکنون چه وضعیتی در منطقه خوزستان حاکم است؟

 

خوشبختانه هم اینک فضای روانی و آرامش خاصی در منطقه خوزستان حاکم است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و ان شاالله طبق جلسه ای که هفته گذشته مسئولان امر با رئیس جمهور جدید داشتند، نیاز مردم هم به صورت جدی دنبال و مشکلات آن ها برطرف خواهد شد.

 

 

چه پیشنهادی به مسئولان در مورد وضعیت خوزستان دارید؟

 

باید با مردم شفاف سخن بگوئید، اگر کمبود و یا کاستی وجود دارد آن را عاقلانه و منطقی با مردم درمیان بگذارید، به یقین آن ها هم با شما همراهی خواهند کرد و حمایت های لازم را انجام خواهند داد، دلیلی ندارد که به کتمان و عدم شفافیت بپردازید.

 

 

با توجه به رسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله( ع) فضای کنونی خوزستان چگونه است؟

 

با توجه به فرارسیدن ماه محرم الحرام، ماه حزن و اندوه و عزاداری برای اهل بیت علیهم‌السلام، خوشبختانه مردم ولایی این منطقه به میدان آماده و خود را برای عزاداری این ماه آماده کرده‌اند و در روزهای آینده مجالس عزاداری با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در حسینیه ها و مساجد سطح استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1083547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha