آنچه سبب عزت انسان می شود استقلال است

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: آنچه سبب عزت انسان می شود استقلال است. عزت از آن خداوند متعال است و خداوند آن را در کنار استقلال تنها به مومنان واقعی عنایت می کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه دوشنبه به مناسبت اول محرم در دانشگاه افسری امام علی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: آنچه سبب عزت انسان می شود استقلال او است که به داشته های او هم ارزش می دهد.

وی افزود: افرادی که استقلال ندارند از داشته‌های خود هم لذت نمی‌برند گاهی در مواقعی شاید احساس شادی و رضایت به آنان دست دهد که بسیار زودگذر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان موجود عزت طلب بوده که پایگاه اصلی آن در استقلال قرار دارد، عنوان کرد: آزادی برای انسان لذت بخش و اسارت بسیار ناگوار است، اما همین آزادی تنها بخشی از استقلال است؛ چراکه استقلال معنای جامع تری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه معنای دیگر اخلاص استقلال است، اظهار کرد: طاغوتیان همواره به جای اینکه از استقلال سخن بگویند از لفظ آزادی بهره می‌برند چون می‌دانند اگر انسان‌ها مستقل شوند در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت خواهند کرد، عمل نیک انسان هم در صورت استقلال ارزش و اهمیت دارد و این همان اخلاص است.

وی با بیان اینکه شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به قدری حکیمانه است که می‌توان برای شرح آن بیش از صد کتاب تألیف کرد، گفت: محصول سازش با دشمن، نابودی عزت و استقلال است، هر جامعه‌ای بخواهد استقلال داشته باشد باید مردمانش مستقل تربیت شوند هر جامعه ای که مقابل دشمن استقلال خود را از دست بدهد نابود می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در قرآن کریم بر استقلال بسیار تاکید شده است، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم آنان که از طاغوت اجتناب کنند و ایمان بیاورند استقلال خواهند داشت.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: تنها کسانی که خدا را بندگی می کنند استقلال دارند چرا که تنها خداوند است که در عین وابستگی و نیاز انسان به بنده خود استقلال می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عزت از آن خداوند متعال است و خداوند آن را در کنار استقلال تنها به مومنان واقعی عنایت می کند.

کد خبر 1083574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha