پاسداشت «حماسه حسینی» در رواق های ۱۲ گانه سومین رویداد ملی فهما

همزمان با آغاز ماه محرم الحرام برنامه های پاسداشت «حماسه حسینی» در رواق های ۱۲ گانه سومین رویداد ملی فهما ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه محرم الحرام برنامه های پاسداشت «حماسه حسینی» در رواق های ۱۲ گانه سومین رویداد ملی فهما ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از امروز (سه شنبه ۱۹ مرداد) برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به رواق های سومین رویداد ملی فهما اشاره کرد و ادامه داد: نور، کتاب، همدلی، دانش، رسانه، کارآفرینی، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم و فن آوری ۱۲ رواق سومین رویداد ملی فهما هستند.

 

وی، اهدای ثواب تلاوت نور به شهدای کربلا، برگزاری محل انس با قرآن کریم و برگزاری هیئت و بیان اهداف و ثمرات قیام امام حسین (ع) را از برنامه های رواق «نور» اعلام کرد و گفت: در رواق «کتاب» نیز برنامه های با عنوان معرفی کتاب با موضوعات مرتبط با قیام امام حسین (ع)، مسابقات کتابخوانی با موضوع حماسه حسینی و خواندن کتاب های مقتل برگزار می شود.

 

مظاهری گفت: در رواق «همدلی» برنامه های خدمت رسانی به نیازمندان با جمع آوری، توزیع کمک ها و نذورات مردمی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در قالب جهاد خدمت رسانی به مردم، راه اندازی کاروان های عزاداری و تجلیل از پیر غلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: برگزاری حلقه های معرفتی تحلیلی حسینی، مسابقات نشریه دیواری و فراخوان مقالات عاشورایی از برنامه های رواق «دانش» و پوشش اخبار محله و برگزاری مسابقه تولید محتوای چند رسانه ای محرم در فضای مجازی و اعطای جایزه به پربیننده ترین ها از برنامه های رواق «رسانه» است.

 

این مقام فرهنگی استان با بیان اینکه برپایی فروشگاه محصولات فرهنگی هنری ویژه محرم و صفر ویژه برنامه رواق «کارآفرینی» است افزود: اجرای سرودهای میدانی و پاتوقی و تولید سرود و آلبوم های عاشورایی از برنامه های رواق «سرود» محسوب می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در رواق «فیلم» برنامه های تولید فیلم کوتاه و اکران فیلم های عاشورایی و در رواق «نمایش» اجرای تعزیه توسط بچه های مسجد از برنامه های پاسداشت «حماسه حسینی» است.

 

مظاهری، فضاسازی مسجد و محل، اجرای هر خانه یک پرچم و برپایی نمایشگاه های عکس محرم را از برنامه های رواق «ترنج» و مسابقه شعر، دلنوشته و داستان حسینی و برگزاری محال شعر حسینی را از برنامه های رواق «قلم» عنوان کرد.

 

وی گفت: معرفی و انتشار نرم افزارهای موبایلی با موضوع حسینی و انتشار آثار و فعالیت های کانون در فضای مجازی از برنامه های پاسداشت «حماسه حسینی» رواق «فن آوری» است که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سومین رویداد ملی فهما برگزار می شود.

 

کد خبر 1083587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha