تقویت همکاری بین دستگاه های اجرایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است

ثمینی با تاکید بر ضرروت برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: باید متناسب با ظرفیت دستگاه های اجرایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« محمود ثمینی» در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان اظهار داشت: مقابله با آسیب های اجتماعی  نیازمند برنامه ریزی جدی و مشارکت همه دستگاه های اجرایی است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان افزود: بررسی علمی مسائل و ساماندهی اقدامات و برنامه ها یک ضرورت برای خروجی مطلوب اقدامات در سطح جامعه می باشد که دستگاههای متولی با جدیت آنرا در دستور کار قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه در ارایه گزارش اقدامات، به هیچ وجه دنبال آمار کاذب یا کتمان حقایق نباشیم، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در جلسات بدون پرده پوشی مطالب را بیان نموده تا بتوانیم تصمیمات درست را اتخاذ کنیم .

 

ثمینی تاکید کرد: شناسایی انگیزه های خودکشی و توجه به اشتراکات  انگیزه ها در برنامه ریزی ها و مداخلات، نقش مهمی در کنترل و کاهش آن دارد، بنابراین ضرورت دارد به سمتی حرکت کنیم که در ارائه روش های موفق کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همانند خودکشی ، پایلوت شویم .

 

وی با بیان اینکه سن، جنسیت، تحصیلات و سایر متغیرها، در این زمینه اثرگذار هستند، افزود: دستگاه های متولی در برنامه ریزی ها این موارد را مد نظر قرار دهند تا در شناسایی و روش های پیشگیری عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

ثمینی با تاکید بر اهمیت انجام کار فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار افزود: دستگاه های اجرایی متولی تلاش خود را بر شناسایی مناطق حاد متمرکز و روی آن مطالعه جامع تری انجام دهند، سپس اقدامات را مورد ارزیابی قرار دهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: برنامه های نشاط آفرین نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دارند، که تاکید می گردد دستگاه های اجرایی با بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و ظرفیت های داخلی دستگاه متبوع، اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند .

 

ثمینی به نقش رسانه ها و فضای مجازی در ترویج امور فرهنگی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: صدا و سیما و رسانه ها تلاش نمایند با در نظر گرفتن شیوه های مطلوب و اثر گذار که منجر به تاثیرگذاری بر مخاطب می شود، موضوعات مطلوب را بیان و مضرات مشروبات الکلی را به نحوی که در افکار آنها موثر واقع شود، اطلاع رسانی کنند.

 

کد خبر 1083604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha