کنترل و کاهش آسیب های احتماعی ضروری است

پور سرتیپ گفت: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند طرح جامع و واحد همراه با همکاری بین بخشی ارگان های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مریم پور سرتیپ» امروز در کارگره اجتماعی استانداری لرستان، اظهار داشت: موضوع مصرف مشروبات الکلی بعنوان یک مسئله ی اجتماعی پدیده ای است که باعث می شود بعضاً توانایی جامعه در سازمان یابی و حفظ نظم موجود مختل شود.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری  لرستان افزود: این موضوع بعنوان یک آسیب اجتماعی، دارای یک شبکه ی علت پیچیده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد که عوارض سنگینی را در حوزه ی سلامت و امنیت جامعه ایجاد می کند .

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند طرح جامع و واحد همراه با همکاری بین بخشی ارگان های مختلف می باشد.

 

پورسرتیپ ادامه داد: سند ملی پیشگیری و مقابله با مصرف مشروبات الکلی در واقع زبان مشترکی برای مدیریت پیشگیری، درمان و کاهش آسیب مصرف مشروبات الکلی می باشد.

 

وی ادامه داد:  به منظور هماهنگی و همکاری بین دستگاه های متولی، تقسیم وظایف و تکالیف بین آنها تدوین گردیده که انتظار می رود دستگاه های متولی ضمن معرفی یک نفر از کارشناسان متخصص و متعهد آن سازمان به دبیرخانه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، برنامه ریزی و اهتمام لازم را در جهت اجرای این سند بعمل بیاورند.

 

پورسرتیپ تصریح کرد: عملکرد دستگاه ها در این خصوص توسط دفتر امور اجتماعی گزارشگیری و بازدید میدانی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 1083614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha