یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گامی بزرگ در اعتلای فرهنگ مطالعه است

میرغضنفری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را گام بزرگی در اعتلای فرهنگ مطالعه دانست و از عموم شهوندان دعوت کرد تا حضوری پرشور در این جشنواره داشته باشند.

«اسماعیلمیرغضنفری» با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با بیان اینکه می‌گویند هر کتابی ارزش یکبار خواندن را دارد، پس تلاش کنیم کتاب بخوانیم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: دین ما با خواندن شروع شده و وقتی که اولین بار حضرت جبرئیل مامور به ابلاغ کلام وحی از ناحیه خداوند به حضرت محمد(ص) شد، با "اقراء (بخوان)" آغاز شد. 

 

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندر انزلی تاکید تمامی ادیان الهی به خواندن و مطالعه را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تمامی ادیان و مکاتب دنیا با خواندن و آموختن ارتباط مستقیم و مستمری دارند، به‌ویژه دین مبین اسلام پیروان خود را دعوت به فراگیری علم و دانش حتی در دوردست ترین نقاط جهان کرده است،"علم را از گهواره تا گور بیاموزید"، قطعا کسب علم توام با خواندن به ویژه کتاب‌هایی که بزرگان توصیه می‌کنند، است.

 

وی با اشاره به فضای مجازی که به شدت آسیب‌های رنگارنگی در زندگی‌ها ایجاد کرده است افزود: باید به دور از این فضاها، تلاش کنیم با مطالعه کتاب به ویژه کتاب‌های خوب، کتاب‌هایی که درس‌های زندگی هستند بتوانیم برای ارتقای جامعه تلاش خوب و مستمری داشته باشیم. 

 

میرغضنفری با توصیه به خواندن کتاب به ویژه در ایام تابستان که فرصت خوبی برای کتابخوانی است به جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و تاکید کرد: این جشنواره فرصت مناسبی است تا با مطالعه کتاب‌های مشخص شده، گام بزرگی در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه برداریم.


وی در پایان از عموم شهوندان دعوت کرد تا حضوری پرشور در این جشنواره داشته باشند.

 

گفتنی است، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 22 خرداد لغایت اول آبان سال جاری با معرفی 6 عنوان کتاب با موضوع سیره و سبک زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و بخش ویژه با موضوع امام زمان(عج) در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال و در بخش های مختلف نقاشی، چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش کتابخوانی، #پویشبرایامام_زمانم، داستان کوتاه(داستانک)، دل نوشته و متن ادبی، قصه گویی، تولید آثار هنری، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و مروّجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی) در حال برگزاری است. علاقمندان می توانند با ورود به سایت جشنواره به نشانی Samakpl.ir و یا نصب نرم افزار ویژه تلفن همراه در این رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت و از جوایز ارزنده آن بهره مند شوند.

کد خبر 1083621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha