شورای شهر در تحقق مدیریت یکپارچه شهری تاثیرگذار است

دائمی گفت: شورای ششم براین باور است که باید شورای شهر باشد و نه شورای شهرداری، تاکنون قدم‌هایی همچون مدیریت یکپارچه شهری در جهت تحقق این مهم برداشته شده ولی به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «هاشم دائمی» در نشست مشترک مسئولان و قضات دادگستری کل استان خراسان رضوی با اعضای شورای شهر مشهد با بیان اینکه علت اصلی مشکلات و معایب و معضلات شهرداری‌ها، گستردگی و تنوع و تکثر اختیارات و مسئولیت‌های آنها براساس قوانین شهرداری‌هاست، اظهارکرد: همین تنوع و تکثر گاه دستگاه‌های نظارتی را در پرداختن به موضوعات متعدد دچار مشکل می‌کند.

 

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد با بیان اینکه ما نمایندگان شهر امام‌رضا(ع) هستیم و باید به خودمان تلنگر بزنیم که در شهر امام‌رضا(ع) نباید حاشیه‌نشین، معتاد متجاهر و گرسنه داشته باشیم، گفت: مقوله جرم‌زدایی نیازمند مباحث تحقیقاتی و پژوهشی است همچنین در بحث‌‎هایی چون حقوق شهروندی و آراء متناقض کمیسیون ماده ۱۰۰ چالش‎های جدی داریم که باید به آنها پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه ذیل این کمیسیون ۴ کارگروه تخصصی شکل گرفته بوده که اکنون درحال اصلاح برخی بندهای داخلی و موضوعات آن هستیم، افزود: در تغییرات جدید، موضوعاتی چون مطالبه‌گری و نظارت در بحث حقوق شهروندی افزوده شده است.

 

دائمی گفت: شورای ششم براین باور است که باید شورای شهر باشد و نه شورای شهرداری، تاکنون قدم‌هایی همچون مدیریت یکپارچه شهری در جهت تحقق این مهم برداشته شده ولی به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

 

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار شورای شهر در تحقق مدیریت یکپارچه شهری، اظهارکرد: عنوان نظارت به کمیسیون حقوقی شورا از این رو اضافه شد که نظارت بر سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان تحقق پیدا کند و چتر نظارتی شورای شهر شمولیت بیشتری داشته باشد.

 

دائمی با تاکید بر اینکه در کارگروه‌های تخصصی باید حضور نمایندگان دستگاه قضایی را داشته باشیم، افزود: این حضور موجب می‌شود طرح‌ها و لوایح شورا تطابق بیشتری با قوانین بالادستی داشته و از ضمانت اجرایی بهتری برخوردار باشند.

کد خبر 1083654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha