مطالبه گری مردم از مسئولین باید فرهنگسازی شود/لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مجالس اقامه عزای حسینی

محمدی یکی از مأموریت‌های اصلی ستاد را مطالبه گری دانست و گفت: مردم باید به همدیگر و مسئولین تذکر بدهند. امسال تلاش داریم با ترند #بی_ تفات_ نباشیم و #همه_ مسئولیم، تحقق مطالبه گری را به بهترین شکل ممکن شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهرداد محمدی» امروز(19مرداد) در نشست خبری با محوریت هفته امربه‌معروف و نهی از منکر ضمن تبیین جایگاه و فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به تشریح اقدامات ، وظایف و فعالیت‌های ستاد در استان مازندران پرداخت و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بالاترین معروف ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی است.

 

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان مازندران بابیان اینکه عدالت اقتصادی و قضایی، رونق اقتصاد، جهش تولید و... را رهبری مصادیق امربه‌معروف و نهی از منکر اعلام کردند، افزود: رهبری به موضوع معیشت و اقتصاد توجه ویژه‌ای دارند این معروفی که باید موردتوجه مسئولین باشد.

 

 

وی بابیان اینکه ترویج و آموزش امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه ستاد است، خاطرنشان شد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار ستاد قرار دارد.

 

 

محمدی یکی از مأموریت‌های اصلی ستاد را مطالبه گری دانست و افزود: مردم باید به همدیگر و مسئولین تذکر بدهند. امسال تلاش داریم با ترند #بی_ تفات_ نباشیم و #همه_ مسئولیم، تحقق مطالبه گری را به بهترین شکل ممکن شاهد باشیم.

 

 

وی اظهار کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران  علاوه بر مقوله مهم ترویج حجاب و عفاف به موضوعات دیگری ازجمله مبارزه با فساد، اقتصاد، علم و فناوری محیط‌ زیست و ... توجه دارد، گفت: رویکرد  ما در ادامه مسیر برای استفاده از ظرفیت مردمی، احیای امربه معروف محله محور است؛ به زودی در حوزه معروفات کوچک‌ترین معروف را در محله حول محور امام جماعت دنبال می‌کنیم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت رسانه در دستور کار قرار دارد، افزود: با تشکیل شورای اطلاع رسانی رسانه ذیل روابط عمومی ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران به دنبال انعکاس فعالیت های این ستاد در حوزه مطالبه گری هستیم.

 

 

محمدی بابیان اینکه باید از ظرفیت محرم و صفر استفاده کنیم تا امربه‌معروف و نهی از منکر احیا شود، بیان کرد:با توجه به شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم سعی شود دستورالعمل‌ها به‌درستی اجرا شود تا بهانه به دست معاندین نظام داده نشود.

 

 

وی بابیان اینکه این ستاد برنامه‌های مختلفی را در طول سال باهدف ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: برنامه پیش رو اجرای ویژه‌برنامه‌های دهه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بوده که از اول تا دهم محرم‌الحرام (19مرداد تا 28مردادماه ) و با شعار قیام حسینی، مردم مطالبه گر و مسئولان پاسخگو است، اجرا می‌شود.

 

 

وی در رابطه با نام‌گذاری روزهای هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: روز اول محرم به نام نظارت همگانی  تعالی اجتماعی، روز دوم سلامت سازمانی گره گشایی مردم ، روز سوم محرم به نام رسانه معروف گستری و منکر زدایی ، روز چهارم محرم به نام خانواده پرورش تفکر نقاد، روز پنجم محرم به نام احیاگران فریضه ارکان حیات جامعه، روز ششم محرم به نام نقدپذیری تعالی توسعه و اخلاق و روز هفتم محرم به نام مسجد محور توسعه (هدایت) محله، روز هشتم به نام جوان پرسشگری و مطالبه گری، روز نهم بصیرت و ولایت پذیری  و روز دهم به نام امربه معروف و نهی از منکر جوهره نهضت حسینی نامگذاری شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1083690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha