پروژه اتصال آب شرب کوی امام خمینی (ره) دزفول به شبکه آب شهری افتتاح شد

طی آیینی با حضور مسئولان شهرستانی پروژه اتصال آب شرب کوی سازمانی امام خمینی (ره) تیپ ۲۹۲ به شبکه آب شرب شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «مصطفی اسماعیل سالم» در خصوص این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشکلات ساکنان منازل سازمانی تیپ ۲۹۲ جهت تامین آب شرب و اینکه شبکه آب شرب آن به آب شهری متصل نبود، این موضوع از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیر آبفا منطقه دزفول تصریح کرد: در این راستا و با تلاش مستمر همکاران ما در آبفا منطقه دزفول با ۱۰/۲ کیلومتر لوله‌گذاری و نصب کنتور ۲۵۰ (۱۰ اینچی) آب شرب ساکنان منازل کوی امام خمینی (ره) تیپ ۲۹۲ به سیستم آب شهری وصل شد تا از این لحاظ مشکلی وجود نداشته باشند.

 

وی میزان اعتبار این پروژه را پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات طرحی برشمرد و اضافه کرد: با انجام این پروژه ۲۴۶ انشعاب برای ۸۹۰ واحد مسکونی کوی امام خمینی (ره) تیپ ۲۹۲ به کنتور ۱۰ اینچی متصل شد کما اینکه ظرفیت کنتور نصب شده ظرفیت تامین موارد بیشتر را نیز دارد.

 

اسماعیل سالم تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مجموعه آبفا دزفول سرریز فاضلاب تیپ ۲۹۲ به رودخانه دز است که با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست پروژه اتصال فاضلاب این منطقه به فاضلاب شهری نیز در حال انجام است.

 

«ابراهیم دلسوزی» نیز در این مراسم  در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک هزار و ۲۰۰ خانوار در منازل سازمانی این یگان ساکن هستند که آب شرب آنها از چهار حلقه چاه و آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

 

فرمانده تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با بیان اینکه شبکه آب شرب تیپ ۲۹۲ از سال ۴۷ به چهار چاه حلقه متصل و از آنها تغذیه می‌شود ادامه داد: با اقدام  آبفا دزفول خوشبختانه شبکه آب شرب تیپ ۲۹۲ به شبکه آب شهری متصل و از امروز چهار حلقه چاه موجود خاموش و از مدار خارج می‌شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: فرمانده نیروی زمینی ارتش طی پیامی مراتب تقدیر خود را از  اقدام آبفا  و مسئولان شهرستان ابلاغ کرد.

 

دلسوزی ابراز کرد: نیروی زمینی ارتش در جهت تعویض لوله‌های آب منازل سازمانی و همچنین تجهیز ایستگاه پمپاژ چهار میلیارد تومان و جهت اتصال فاضلاب تیپ ۲۹۲ به سیستم جمع آوری فاضلاب شهری ۶ میلیارد تومان اعتبار به کار برده است.

 

همچنین «علی فرهمندپور» در این مراسم در جمع خبرنگاران اذعان کرد: با این اقدام چهار حلقه چاه که از آب های زیرزمینی تغذیه می شدند از مدار خارج و یک هزار و ۲۰۰ خانوار ساکن در این منازل  از آب شرب شهری و پایدار بهره‌مند شدند.

 

فرماندار ویژه شهرستان دزفول ضمن تقدیر از اقدامات آبفا در دو حوزه آب و فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی یاد آور شد: همچنین یک هزار و ۳۰۰ متر خط اتصال فاضلاب تیپ ۲۹۲ زرهی به شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری در حال انجام است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

کد خبر 1083705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha