سلامت جسم و روان زندانیان عاملی موثر در سالم‌سازی جامعه زندان است

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: سلامت جسم و روان زندانیان و کاهش استرس عاملی موثر در سالم سازی جامعه زندان به شمار می‌رود.

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: المپیاد ورزشی زندانیان در زندان‌های کردستان با شور و حال قابل توجهی در حال برگزاری است.


وی افزود: شرایط خاص ایجاد شده با توجه به همه گیری ویروس کرونا، تاثیرات منفی زیادی بر سلامت و نشاط جامعه گذاشته است و طبعا اثرات منفی آن نیز بر جامعه‌ای کوچکی چون زندان و محدودیت‌های آن بیشتر است.

 


مدیرکل زندان‌های استان کردستان خاطرنشان کرد: حفظ سلامت جسم و روان زندانیان در زمان تحمل حبس در راستای اجرایی کردن برنامه‌های اصلاحی و بازپروری اصل مهمی در حیطه کار زندانبانی است که دچار رکود شدید شده بود.

 

 

فتحی اضافه کرد: خوشبختانه کنترل موفق و پیشگیری موثر پاندمی کرونا در زندان‌ها این فرصت را ایجاد کرد تا روحیه نشاط و سرزندگی را با برگزاری المپیاد ورزشی و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی به زندانیان و زندانهای استان بازگردانیم.

 


وی اضافه کرد: این المپیاد شامل رشته های مختلف ورزشی از جمله کشتی، فوتسال، والیبال و ... است که با حضور پرشور زندانیان در اکثر زندانهای استان برگزار و در حال برگزاری است.

 


وی در پایان با اشاره به شروع واکسیناسیون زندانیان و کارکنان در زندانهای استان اظهار امیدواری کرد به زودی در زندانهای استان شاهد اجرای دوچندان برنامه‌ها و اقدامات اصلاحی و تربیتی با بازگشایی حداکثری کلاس‌های آموزشی، حرفه آموزی و اشتغالزایی خواهیم بود که تا امروز و در شرایط فعلی با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی بصورت محدود در حال انجام بود.

 

 

کد خبر 1083727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha