۸۵ درصد دانش‌آموزان کردستانی برای ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کرده‌اند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون بر اساس آمار اخذ شده از سامانه کتب درسی، ۲۴۵ هزار و ۴۲۷ نفر یعنی بیش از ۸۲ درصد از دانش‌آموزان استان ثبت سفارش داده‌اند.

نظام مرادی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان‌در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس قرار گرفته‌ایم، از دانش‌آموزانی که تاکنون اقدام به ثبت نام و ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود نکرده‌اند به ویژه پایه‌های ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) درخواست می‌شود در اولین فرصت با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی https://irtextbook.com  نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نمایند.

 

وی با بیان اینکه ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بر اساس تقویم زمانی ابلاغ شده توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تاریخ 22 اردیبهشت 1400 برای پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره اول متوسطه و یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه آغاز شد، اظهار کرد: این دانش‌آموزان تا تاریخ 22 خرداد امسال فرصت داشتند نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.

 

 

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان‌ خاطر نشان کرد: بر اساس تقویم زمانی ابلاغی، اصلاح سفارش کتاب‌های درسی تمامی دوره‌های تحصیلی از تاریخ 12 تیرماه  تا 31 شهریور ماه امسال امکان پذیر است.

 

 

مسئول کارگروه تعمیر و تجهیز پروژه مهر زمان پیش بینی شده برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی، دانش‌آموزان اول ابتدایی را از تاریخ ششم تیرماه تا نهم شهریور ماه 1400 و پایه‌های هفتم و دهم را از  ششم تیر تا  15 شهریور 14 اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان مذکور باید در تاریخ‌های مقرر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.

 

 

مرادی همچنین با اشاره به تعویق در برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی و همچنین پیش ثبت نام مدارس شاهد و هیات امنایی و بررسی و اعلام وضعیت دانش‌آموزان متقاضی ثبت نام در این مدارس، گفت: بیشترین مشکل مربوط به ثبت سفارش کتاب‌های درسی مربوط به دانش‌آموزان پایه‌های ورودی به خصوص پایه‌های هفتم و دهم است.

 

 

وی از دانش‌آموزان پایه‌های ورودی به خصوص پایه دهم خواست به محض اعلام نتایج آزمون ورودی و نتایج بررسی وضعیت ثبت نام در مدارس، در اولین فرصت نسبت به ثبت نام و ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام نمایند.

 

 

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان‌ همچنین گزارشی از ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان ارائه کرد و گفت: تاکنون براساس آمار اخذ شده از سامانه کتب درسی، 245 هزار و 427 نفر یعنی بیش از 82 درصد از دانش‌آموزان استان ثبت سفارش داده‌اند و کردستان در این برنامه رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

 

 

مرادی از مدیران مدارس استان خواست باتوجه به اینکه اطلاعات سجلی و مکانی دانش‌آموزان در اختیار مدارس قرار دارد؛ مدیران مدارس برای ثبت سفارش باقی مانده کتب درسی به صورت گروهی اقدام نمایند و اگر چنانچه به هر دلیلی این موضوع میسر نشد با هماهنگی اولیا اقدام به ثبت سفارش انفرادی نمایند تا ان شاءالله در آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزی بدون کتاب درسی نباشد.

کد خبر 1083797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha