اوج مصرف برق در گیلان به ۲هزار و ۴۲ مگاوات رسید

جوهری با بیان اینکه روز گذشته پیک مصرف برق در گیلان به ۲ هزار و ۴۲ مگاوات رسید گفت: به علت افزایش مصرف برق در گیلان حتی چندین نوبت خطوط ۲۳۰ کیلوولت پست برق منطقه‌ای استان نیز از مدار خارج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی اکبر جوهری» امروز (سه‌شنبه، 19 مرداد) در گفت‌وگوی خبری علت قطعی مکرر برق در برخی نقاط استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: به علت تداوم گرما و افزایش دمای هوا در روزهای اخیر روز گذشته شاهد افزایش شدید مصرف برق در استان گیلان بودیم.

 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق گیلان عنوان کرد: روز گذشته پیک مصرف برق در استان گیلان به 2 هزار و 42 مگاوات رسید و با توجه به شرایط حاکم بر صنعت برق کشور و به علت از مدار خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی و عدم تراز مصرف و تولید شرکت توزیع برق ناگزیر به مدیریت اضطراری بار هستیم.

 

جوهری اعمال خاموشی‌های نوبتی و تحمیل آن به مشترکان شرکت توزیع برق را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در همین جا از تمام مشترکان صنعتی، تجاری و خانگی برق که در مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان گیلان را یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه به علت جلوگیری از فروپاشی شبکه برق کشور، خاموشی‌های نوبتی در ساعت‌های مختلف روز بالاجبار اعمال می‌شود ابراز داشت: جدول زمانبندی‌ خاموشی‌های برق در اپلیکیشن برق من و همچنین در سایت شرکت توزیع برق گیلان قرار گرفته و مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند.

 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق گیلان رعایت الگوی مصرف برق توسط مشترکان با یکسری روش‌های ساده را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: قرار دادن دمای کولرها در درجه 25 درجه، عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات پیک و  خاموش کردن لامپ‌های اضافی از جمله این راهکارها محسوب می‌شود.

 

جوهری با اشاره به اینکه روز گذشته به علت افزایش مصرف برق در گیلان حتی چندین نوبت خطوط 230 کیلوولت پست برق منطقه‌ای استان هم از مدار خارج شد خاطرنشان کرد: برنامه‌های زمانبندی، جدول‌ها و ساعت‌های قطعی برق کاملا مشخص شده است و تمام تلاش ما این است که بر اساس همین برنامه خاموشی‌ها را اعمال کنیم.

 

کد خبر 1083841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha