مهارت افزایی باید هم سو با ظرفیت محلی باشد/هرمزگان در زمینه بیکاری سرآمد کشور است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه بخش مهارت افزایی باید هم سو با ظرفیت محلی استان باشد، گفت: وضعیت تخصص و مهارت در هرمزگان اصلا خوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین « محمد عبادی زاده » در دیدار با رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور اظهار کرد: استان هرمزگان از نظر شرایط فنی و حرفه ای در  وضعیت مطلوبی  نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه صنایع دستی، زمانی استان هرمزگان  صنایع کشور های همسایه را تامین می کرده است افزود: اگر تمام صنایع فعال در استان بیکاران  ما را جذب کنند باز هم کفاف نمی دهد و همچنان آمار بیکاری بالا است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: بخش مهارت افزایی باید هم سو با ظرفیت محلی استان باشد، بیش از٦٠ درصد تبادل کالا در کشور در هرمزگان انجام می شود ولی همچنان سرآمد آمار بیکاری هستیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده اذعان کرد: در بخش تجارت ، صادرات و واردات ، ما وضعیت خوبی نداریم و ظرفیت پاسخگو بیکاران استان نیست.

 

وی با بیان اینکه وضعیت تخصص و مهارت در استان اصلا خوب نیست، گفت: تا کی قرار است ما فقط نیروی خدماتی و حراستی جذب کنیم باید شرایط برای تربیت نیروی متخصص را ایجاد کنیم که نیروی متخصص بومی هم داشته باشیم

 

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: استان هرمزگان از نظر رتبه بندی سازمان پژوهش در سال ٩٧ جایگاه سوم فقر و جایگاه چهارم بیکاری  قرار گرفته است.

 

عبادی زاده با تاکید بر اینکه مبحث کشاورزی در استان باید سامان بیابد گفت: ما هر ساله شاهد از بین رفتن یک محصول کشاورزی در استان نیز هستیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت  باید سهمیه شغلی هرمزگان را باید مشخص کنند تا وضعیت بیکاران استان سامان بیابد،استان هرمزگان با توجه به معادن و ظرفیت های موجود آمار بیکاری بسیار بالا دارد.

 

 

کد خبر 1083880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha