توزیع پرچم های عزای حسینی در بین بازاریان ملایر

حجت الاسلام روح الله نجفی گفت: همزمان با ایام ماه محرم پرچم های سیاه عزاداری امام حسین(ع) توسط روحانیون و هیات های مذهبی شهرستان ملایر در بین بازاریان ملایر توزیع شد.

«حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: همزمان با ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله حسین(ع) اداره تبلیغات اسلامی ملایر با همکاری سایر نهادها و هیات های مذهبی برنامه های برنامه های عزاداری را در سطح شهرستان دارد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه  قبل از شروع ماه محرم  جلسات مختلفی با مسئولین هیات های مذهبی   و روحانیون شهرستان در راستای هر چه به بهتر برگزار شدن برنامه های محرم انجام شد افزود: در این زمینه قرار شد که همه برنامه ها بر اساس مجوزهای ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل ها برگزار شود.

وی همچنین از اعزام 150 مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی ملایر  در دهه اول ما محرم اشاره کرد و افزود:  20 نفر از این مبلغان اعزامی هستند که تنها در دهه اول محرم فعالیت خواهند داشت.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر حضور در مساجد و ارائه  سخنرانی،  تببین نهضت عاشورا، برگزاری نماز جمعت با رعایت پروتکل ها ، مشاوره های دینی و مذهبی و... را از برنامه های این مبلغین در این ایام برشمرد.

 

وی همچنین  با اشاره به ثبت بیش از 220 هیات رسمی در شهرستان ملایر گفت: این هیات ها  در ماه محرم برنامه های دینی و عزاداری خود را دارند.

وی با بیان اینکه طبق مجوز و اعلام ستاد ملی کرونا برنامه های عزاداری هیاتها باید در فضای باز انجام شود گفت: هیات هایی که در فضای باز عزاداری دارند باید به مدت دو ساعت و با رعایت پروتکل ها برنامه های خود را داشته باشند

 وی اضافه کرد: در این زمینه با همکاری آموزش و پرورش تا کنون 20 مدرسه در اختیار هیات های عزاداری قرار گرفته تا در فضای باز و حیاط مدارس عزادران مراسم عزاداری شب های ماه محرم را برگزار کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه هیاتهایی نیز که با مجوز در فضای بسته مراسم دارند باید با یک چهارم ظرفیت و به مدت یک ساعت با رعایت همه پروتکل ها از جمله زدن ماسک، فاصله دو متری... برنامه های عزاداری این ایام را داشته باشند.

وی در ادامه  با بیان اینکه هیات  ابوالفضل(ع) ملایر نیز به عنوان بزرگترین هیات شهر ملایر  امسال برنامه های عزاداری را در مقابل حسینه ابوالفضل دارد گفت: در ابن زمینه نیز با مدیریت و انسجام برنامه های این هیات با رعایت همه پروتکل ها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هیچ هیاتی در سطح شهرستان اجازه حرکت به صورت دسته جات سینه زنی و عزاداری را به مکان دیگری ندارد و همه هیات ها باید در مقابل  مسجد و یا حسینیه خود و یا در مکانهایی مانند مدارس برنامه های عزاداری را  داشته باشند.

حجت الاسلام نجفی  با بیان اینکه تا کنون ستاد کرونای شهرستان مجوزی برای برگزاری مراسم شیر خوارگان حسینی را به ما نداده است گفت: در صورت مجوز این برنامه را نیز  به صورت محدود خواهیم داشت.

 وی یادآور شد:  در روز تاسوعا و عاشورا نیز تجمع هیاتهای مذهبی در داخل  حسینه ها  را نخواهیم داشت و هر هیاتی به صورت محدود و با رعایت پروتکل ها در فضای باز همکان مکان عزاداری دارد.

 وی  با اشاره به اینکه با توجه به بحث نذورات مردم در این ایام اطعام و نذورات غذا نیز به صورت بسته بندی و بیرون بر توسط هیات ها انجام خواهد شد و همه تاکید ما بیشتر به  صورت بسته های خشک و توزیع در بین نیازمندان است.

 وی  اضافه کرد: همچنین در روز عاشورا نیز برگزاری نماز ظهر عاشورا را هر هیات باید در همان حسین و یا مسجد محل  خود داشته باشد و به صورت متمرکز نماز ظهر عاشورا در در یک نقطه شهر نداریم.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه های عزاداری حضوری این اداره برنامه های عزاداری را به صورت تولید محتوا با بهترین کیفیت در فضای مجازی خواهد داشت .

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین از توزیع پرچم های عزا در بین بازاریان ملایر توسط روحانیون شهرستان از سوی اداره تبلیغات اسلامی ملایر  خبر داد و گفت: در ابن طرح روحانیون ما با حضور در بازار شهر ملایر نسبت به توزیع پرچم های سیاه در بین کسبه بازار شهرستان ملایر در روز گذشته اقدام کردند.

وی  با بیان اینکه روضه های خانگی نیز به صورت دست جمعی برگزار نخواهد شد افزود: روضه ها باید به صورت خانوادگی باشد.

 وی احتزار پرچم بزرگ مشکی ایام شهادت اماتم حسین (ع) در بام ملایر را از دیگر برنامه های ابن اداره در ماه محرم برشمرد وتصریح کرد: فضا سازی و سیاه پوش کردن سطح شهر با همکاری  شهرداری و سایر نهادها از دیگر برنامه های این اداره در ایام ماه محرم است.

کد خبر 1083888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha