‌بازگشت افزون بر ۳۵ هزار متر مربع از اراضی دولتی به بیت المال در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۳۵ هزار و ۱۴۱ متر مربع از اراضی دولتی در چهار ماهه نخست سال جاری توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: این اراضی در قالب ۲۰ پرونده با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل در راستای اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن آزادسازی و به بیت المال بازگردانده شد.

 

وی ادامه داد: اراضی ملی رفع تصرف شده این مدت دارای ارزش حدود ۲۴۱ میلیارد تومان بوده که با تلاش ماموران حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آزاد شده است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یگان حفاظت این اداره کل با توجه به مسئولیت و وظایف خود بدون اغماض با سودجویان و متعرضین به اراضی ملی و دولتی به صورت جدی و قانونی برخورد می نماید.

 

اکبری با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از زمین‌های ملی گفت: شهروندان باید در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت آن از این اداره کل استعلامات لازم را بگیرند.

 

وی ادامه داد: بسیاری از افراد به صورت قولنامه ای زمین را خریداری کرده و بعدها مشخص می‌شود جزو زمین‌های ملی و دولتی است که در چنین شرایطی افراد علاوه بر ضرر مالی مجبور به پرداخت خسارت نیز می شوند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: شماره تلفن ۱۶۵۶ یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جهت تماس و اطلاع هم استانی ها به یگان حفاظت از تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفات به اراضی ملی و دولتی است

کد خبر 1083893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha