۱۳ دستگاه پل جاده ای در محور دیهوک – راور تعریض شد

علیزاده گفت: طرح تعمیر و تعریض ۱۳ دستگاه پل جاده ای درمحور دیهوک – راور با هزینه ای بیش از ۱۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علیزاده» امروز (۲۰ مرداد) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: در راستای رفع نقاط پرحادثه و ارتقای سطح ایمنی و صیانت از پلها و ابنیه جاده ای، طرح تعمیر و تعریض ۱۳ دستگاه پل درمحور دیهوک – راور اجرایی شد.

 

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود : هزینه اجرایی تعریض و تعمیر ۱۳ دستگاه پل در این محور، بیش از ۱۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.
 

علیزاده با عنوان این موضوع که اجرای این پروژه از ابتدای تیرماه سالجاری کلید خورده است درخصوص بازه زمانی تکمیل آن نیز اظهار داشت : با توجه به اینکه جهت اجرای طرح مذکور سعی بر عدم انسداد و یا حتی اعمال محدودیت ترافیکی درمسیرهای اجرایی پروژه است، تسریع در تکمیل آن حداکثر تا پایان سال  دردستور کار قرار دارد.
 

وی درخصوص مشخصات فنی اقدامات درحال اجرا جهت تعمیر و تعریض ۱۳دستگاه پل محور دیهوک – راور، بیان کرد: این طرح از کیلومتر ۱۶۰محور دیهوک به راور آغاز و به سمت انتهای حوزه ادامه می یابد که تعریض پلها به مقدار ۴.۲۰  متر به صورت باکسی پیش ساخته، اجرای رادیه و برید جهت مقابله با آب شستگی ، دریواسیون ( تنظیم بستر پل )، تنقیه و پاکسازی دهانه ها و …. از اهم اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح درحال اجرا است.
 

علیزاده درادامه به اهمیت و موقعیت پلهای واقع در محور دیهوک – راور اشاره و تصریح کرد: به دلیل طولانی بودن مسیر و کویری بودن منطقه،  وهمچنین مسیر تردد زائرین و مسافرین استانهای جنوبی کشور به مشهد مقدس و از همه مهمتر ترانزیتی بودن محورو عرض کم راه ، ارتقا ایمنی تردد محور دیهوک – راور در اولویت تعریض ابنیه فنی قرار گرفته است.
 

وی با یادآوری مجدد این مهم که جهت اجرای طرح مذکور، هیچگونه انسداد و یا حتی محدودیت ترافیکی اعمال نگردیده تا کاربران جاده ای این مسیر دچار زحمت نشوند تاکید کرد: رانندگان محترم حین عبور از مسیرهایی که پروژه های عمران جاده ای درآنها درحال اجرا می باشد ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی نسبت به همکاری با عوامل راهداری و اجرایی این طرح ها نهایت تعامل را داشته باشند تا مبادا شاهد حادثه ای ناگوار و جبران ناپذیر باشیم.

کد خبر 1083896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha