انتشار ۴ کتاب با موضوع اهل بیت عصمت و طهارت در مراغه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، از انتشار ۴ کتاب با موضوعات مذهبی در سال جاری خبر داد و گفت: این کتاب ها بیشتر با موضوع اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

«احمد دادرس فیاضی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،  با تاکید بر بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) از انتشار 4 کتاب با موضوع ائمه معصومین علیهم السلام طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، افزود: کتاب های سوشیانس، از محسن تا احسان، مجموعه اشعار خامل مراغه ای و  کعبه عرفان  از نویسندگان مراغه به زیور طبع آراسته شد.

وی در ادامه به موضوعات این کتاب ها پرداخت و تصریح کرد: «سوشیانس» کتابی است از سعید رضازاده‌ حمیدیّه، در قطع وزیری، در 272 صفحه، که به آیات قرآنی تأویل‌شده در مورد چهارده معصوم می‌پردازد و توسط انتشارات نسل روشن به چاپ رسیده است.


دادرس کتاب «از محسن تا احسان» را  اثری از سیّد احمد نوبخت عنوان کرد که به کوشش سعید رضازاده‌حمیدیّه، در قطع رقعی، در 96 صفحه، که به بررسی معنایی دعای عرشی ده نام می‌پردازد و توسّط انتشارات زرّین اندیشمند منتشر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: کتاب «مجموعه اشعار خامل مراغه‌ای» در برگیرنده سروده‌های رحیم مهکام، شامل مدایح و مراثی، غزلیّات ترکی و فارسی، و اشعار انقلابی شاعر است که در قطع وزیری، در 238 صفحه، توسّط انتشارات کتاب آشنا منتشر شده است.


وی همچنین افزود: کتاب «کعبۀ عرفان» نیز سروده‌های حسین فرهادی مراغه‌ای، شامل مدایح و مراثی و غزلیّات فارسی و ترکی شاعر است که در قطع جیبی، در 496 صفحه، در آستانه ماه محرم توسط انتشارات فردوس مهر به طبع رسیده است.

گفتنی است، مراغه نیز دومین شهر بزرگ این استان و در کنار روخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند و در 135 کیلومتری جنوب تبریز قرار گرفته است.  

 

کد خبر 1083927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha