گیلانیان ۱۰ میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

دوهندو با از افزایش ۷۰ درصدی کمک‌های مردم گیلان به ستاد بازسازی عتبات عالیات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: گیلانیان در پنج ماهه نخست امسال یک میلیارد تومان به بازسازی عتبات و عالیات کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مجید دوهندو» امروز (چهارشنبه، 20 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهارداشت: هنوز مردم با وظایف، مسئولیت‌ها و نحوه فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات آشنایی کاملی ندارند و برای این کار باید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی به عنوان پل ارتباطی استفاده شود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان وظیفه این ستاد را بازسازی و مرمت اماکن مقدسه در کشور عراق اعلام کرد و بیان داشت: این ساخت و بازسازی عتبات عالیات و اماکن مقدسه از سنوات خیلی دور تاکنون ادامه داشته و مردم برای حفظ آن جان و مال خود را نثار کرده‌اند. 

 

دوهندو ضرورت به روزرسانی اماکن مقدسه با توجه به افزایش جمعیت را هم مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ایام اربعین در پیش است و به واسطه آن 27 میلیون نفر به سمت بارگاه اباعبدالله الحسین(ع) حرکت می‌کنند بنابراین چنین جمعیتی به امکانات اولیه نیاز دارند و تامین این زیرساخت‌ها از عهده دولت‌ها خارج است.

 

وی با بیان اینکه در سال 82 و بعد از فروپاشی رژیم منحوس عراق سردار سلیمانی مظلومیت اماکن مقدس را دیدند و به همین مناسبت ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شد افزود: ستاد عتبات ستادی مردم پایه بوده و دولتی نیست از طرفی تلاش خیلی زیادی برای وظایف خود انجام داده اما باز هم امکانات در اماکن مقدسه به شکل کامل فراهم نشده است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه تمامی هزینه‌های ساخت، بازسازی و مرمت اماکن مقدسه از محل نذورات مردمی تامین می‌شود اضافه کرد: نذر جنبه شرعی دارد و با صدقه و کمک فرق می‌کند بنابراین ستاد بازسازی عتبات عالیات طبق شرع مقدس نذورات را دقیقا در همان زمینه هزینه می‌کند.

 

دوهندو با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئولیت جمع آوری نذورات را برعهده دارد اذعان کرد: در پنج ماهه نخست امسال با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا، سختی‌های اقتصادی و معیشتی میزان نذورات مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بالای 70 درصد افزایش داشته است.

 

وی میزان نذورات جمع آوری شده مردم گیلان توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات را در پنج ماهه امسال یک میلیارد تومان اعلام کرد و با تاکید بر اینکه مردم ستاد را نمی‌شناسند اظهار داشت: مردم می‌توانند نذورات خود را به حساب بانک ملی ستاد عتبات و عالیات به شماره6037997599049757 واریز کنند تا درست در همان زمینه هزینه شود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان راه‌های جمع آوری نذورات مردمی را هم برشمرد و اضافه کرد: هر گیلانی پنج هزار تومان در سال و یا واریز پول به شماره حساب‌ها در فضای مجازی و سایت‌ها از جمله این روش‌ها محسوب می‌شود، از طرفی ستاد آمادگی دریافت نذورات مردم از قبیل پول، برنج، طلا و هر چیز دیگری که نذر کرده‌اند را دارد.

 

دوهندو نذورات غیرنقدی و طلا را معادل149 میلیون تومان در حال حاضر اعلام کرد و با اشاره به اینکه 145 میلیون و 700 میلیون تومان وجه نقد نیز جمع آوری شده است گفت: طرح بنای نور روش دیگر جمع آوری نذورات است که به واسطه آن مردم می‌توانند به صورت اعتباری و اقساطی از یک میلیون تا پنج میلیون تومان نذورات شان را با هماهنگی بانک رسالت سراسر کشور به صورت ماهانه پرداخت کنند‌.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان درباره طرح بنای نور بیشتر توضیح داد و یادآور شد: در این طرح پس از انجام مراحل ثبت‌نام که همگی غیرحضوری هم انجام می‌شود کارت عابر بانک به آدرس فرد ارسال می‌گردد از سوی دیگر قسط این تسهیلات ماهانه برای هر یک میلیون تومان، 17 هزار و 500 تومان پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان در زمان جنگ و کمک به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل زبانزد هستند از افزایش تعداد موکب‌های استان گیلان در کربلا به 25 موکب سخن گفت و اظهار داشت: وظیفه موکب‌ها خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالحسین(ع) است از طرفی حتی یک ریال از پول نذورات جمع‌آوری شده در داخل کشور، به عراق نمی‌رود و همه نذورات پس از تبدیل به اقلام ارسال می‌شود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان کمک رسانی موکب‌ها در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیلاب‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: موکب‌های استان گیلان در ما سال گذشته و در روز دوم پس از بروز سیل تالش در دورترین نقطه مناطق سیل‌زده حاضر شدند و  حتی 200 میلیون تومان هم از محل کمک‌های مردمی به زلزله زدگان سی‌سخت کمک کردند.

 

کد خبر 1083994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha